Jump to content

Zaden gekocht?

appelvrouw

Recommended Posts

Ik ben benieuwd wat jullie nu aan zaden kopen..we kunnen nog van alles zaaien, of kopen jullie al zaad voor volgend jaar?

Ik ben in NL en heb dus toegang tot allerlei leuke winkels met zaden die ik graag wil.

Vandaag gekocht:

Van de Bolster:

Spinaziezaad Nores type Noorman voor 4m2

Fenegriek ( Trigonella foenum graecum)

Slaapmutsje oranje ( Eschscholzia californica)

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

op het moment koop ik enkel vaste groente en kruiden zaad erbij, en zaai ik ook gelijk.

gewone groentezaad heb ik nog voldoende voor dit jaar.

mischien mis ik nog wat voor de winter maar kan zo even niet bedenken wat.

Players only love you when they're playing.

Ik heb alvast kamillezaadjes gekocht voor volgend jaar. En ik heb goudsbloemzaadjes gekregen, die zijn ook voor volgend jaar

Verder heb ik nog wat over van dit jaar die ik volgend jaar gewoon weer ga zaaien, ik hoop dat ze het dan nog doen.

Slaapmutsje oranje ( Eschscholzia californica)

Hahaha, zo zie je maar weer hoe het kan verschillen. Die oranje slaapmutsen trek ik hier uit de grond zodra ik ze zie. Ze zijn enig hoor maar mijn grond zit vol met het zaad. Ik heb ze in zulke grote getalen dat ik het inmiddels onkruid vind. Wat ik nog over het hoofd zie mag doorgroeien en dat zijn er dan nog best veel! Grappig dus dat een ander daarvoor naar de winkel gaat

Ik heb nog zaad liggen van De Bolster, gekregen van hollandse vrienden: paksoi, koolrabi, ijssla batavia en volgens mij andijvie. Moet maar eens kijken waar ik dat neer ga zetten, zal we de border worden....

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

ik heb een aantal dingen al gezaaid, die voor de winter dienen... zoals boerenkool(mix) broccoli, bloemkool enz... sla blijf ik gewoon doorzaaien, ik wil er nog wel blonde eikenbladsla bij... en straks kijk ik even op de markt of er nog spitskoolplantjes zijn... gisteren enige kilo's geoogst en in de vriezer geknikkerd...

• 2 weeks later...

Ik heb mijn zaden voor volgend jaar al gekocht: Spinazie,Viroflex

Chinese boontjes(gekregen)

Broccolli,Calabria

komkommer,Chinese slangen

pepers,de cayenne

peterselie,amsterdamse snij

prei,herfstreuzen

rode kool, langendijker vroeg

savooie kool,winterkoning

spruitkool,groninger

Gr.

Ziet er alweer goed uit!!

Zelf koop ik nu alleen dingen die ik per toeval tegenkom en toch wil hebben, f wat ik per direct nodig heb. Als het seizoen een beetje ten einde is ga ik weer helemaal plannen en zoeken bij tabernal-zaden wat ik wil bestellen. Moet wel zo langzamerhand gaan nadenken over het knoflook pootgoed.

En ik wil dit jaar wat peper en tomaten zaad etc zelf gaan inwinnen, kijken of dat lukt.

Jooze

Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com