Anna3 Geplaatst: 27 december 2017 Geplaatst: 27 december 2017 Zo, dat zijn al mooi preitjes aan het worden Heb alleen oerprei eerder geplant, had niet genoeg olifanten voor prei. Wie weet volgend jaar. Quote
appelvrouw Geplaatst: 30 december 2017 Geplaatst: 30 december 2017 De mijne duidelijk te laat geplant om als prei te eten..gelukkig heb ik nog oerprei staan. Volgend jaar weer een poging. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 20 april 2018 Auteur Geplaatst: 20 april 2018 Zo stonden ze er bij op 27 maart: En vandaag heb ik de 1e prei geoogst! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Anna3 Geplaatst: 20 april 2018 Geplaatst: 20 april 2018 Mooi! Heb je deze in augustus of oktober gepoot? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 21 april 2018 Auteur Geplaatst: 21 april 2018 Deze was illegaal opgekomen, op de plek waar ik ze vorig jaar had staan voor tenen. Je zou dus kunnen zeggen dat ik hem in augustus heb gepoot. Of vergeten te oogsten... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Anna3 Geplaatst: 21 april 2018 Geplaatst: 21 april 2018 (aangepast) Haha, ik heb ook een paar illegalen staan. Daar lijkt vooral loof aan te zitten en weinig stengel, maar wie weet wat er onder de grond zit. 26 september 2020 aangepast door Anna3 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 23 april 2018 Auteur Geplaatst: 23 april 2018 Zo staat de rest er nu bij: Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 1 september 2018 Auteur Geplaatst: 1 september 2018 Nou... vrij snel daarna werd het heet en schoten ze sneller door dan we ze konden eten. Ik heb er dus een paar laten staan en die hebben mooi gebloeid. En nu heb ik nog steeds geen nieuwe tenen gepoot Het komt er maar niet van. Deze week... echt! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 4 september 2018 Geplaatst: 4 september 2018 Schillen jullie de tenen voor het planten? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 5 september 2018 Geplaatst: 5 september 2018 nee, ik niet ivm kansje op beschadiging en gewoon lui efficiënt Quote
Jorieke123 Geplaatst: 5 september 2018 Auteur Geplaatst: 5 september 2018 Heb ik nu wel gedaan omdat het velletje zelf al los kwam. Normaal doe ik dat niet nee. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Anna3 Geplaatst: 7 september 2018 Geplaatst: 7 september 2018 Vorige jaar lieten de schillen bij mij ook los en heb ik ze kaal gepoot. Ging goed Nu zit alles gewoon vast in de schil. Heb woensdag nog snel even 8 grote tenen in de grond gezet om ook eens wat prei te telen. Voor-de-gips-en-krukkentijd-deadlines helpen wel om wat zaken gedaan te krijgen Quote
appelvrouw Geplaatst: 20 september 2018 Geplaatst: 20 september 2018 Zojuist 12 tenen in de grond gestopt voor de winter/voorjaarsprei. En ook tien grote tenen oerprei Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Cees Tabak Geplaatst: 23 september 2018 Geplaatst: 23 september 2018 Dan de 'echte' prei vraag. Aarden jullie ook 'aan' om de schacht echt helemaal wit te krijgen? Voorts het andere topic gelezen, waar ik door de bomen het bos niet meer zie...Maar om fijne OKprei te krijgen, begin ik dus gewoon in oktober? Of /ook in maart voor najaarsprei? Cees Quote
Jorieke123 Geplaatst: 23 september 2018 Auteur Geplaatst: 23 september 2018 Voor een mooie prei poot ik de dikste tenen en dan al in augustus/september Cees. En aanaarden kan ja. Ik poot ook best diep. Voor dunnere zomerprei kan je vast ook in maart of oktober of weetikwat poten. Probeer het en laat het ons weten! Ik vind het gewoon fijner werken dan met die kleine rotzaadjes van echte prei, en de iele sprietjes die je dan moet uitplanten enzo. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 8 april 2019 Auteur Geplaatst: 8 april 2019 Ik ben begonnen met oogsten! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 10 april 2019 Geplaatst: 10 april 2019 hier ook, per ongeluk laten staan vorig jaar Quote
Charly Geplaatst: 10 april 2019 Geplaatst: 10 april 2019 Mooie oogst hoor!Al dan niet per ongeluk, RobO Ik zal ook es wat gaan opgraven. Ff: klopt mijn aanname dat de preien die ik niet oogst, normale knoffers gaan worden, die ik zo einde zomer uitgraaf, deel in losse tenen en meteen weer in de grond duw voor nieuwe prei volgend jaar? Quote wees bevriend met kleine dingen
Jorieke123 Geplaatst: 10 april 2019 Auteur Geplaatst: 10 april 2019 Jup Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 28 april 2019 Auteur Geplaatst: 28 april 2019 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 21 augustus 2020 Auteur Geplaatst: 21 augustus 2020 @Charly en @appelvrouw ik ga er binnenkort alweer wat poten ja. Even mijn dagboek er bij gehaald: in 2016 heb ik in de 1e week van augustus de dikste solo's gepoot voor prei. En in de 1e week van september een stel tenen. In 2017 heb ik er eind augustus wat gepoot en er is een enkele blijven staan na de oogst dus die is dan +/- begin augustus 'gepoot' zeg maar. Die kon ik 20 april 2018 oogsten. De rest volgde ook snel. Ik heb er toen ook begin oktober wat gepoot. Maar die heb ik volgens mij nooit als prei geoogst omdat alles vrij snel ging bloeien rond eind april. In 2018 in de 1e week van september. Daar begon ik begin april 2019 met oogsten. In 2019 niets genoteerd? 2020: vandaag gepoot, over 2 weken nog een keer? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Charly Geplaatst: 21 augustus 2020 Geplaatst: 21 augustus 2020 Dank! Ben direct weer gerustgesteld. Quote wees bevriend met kleine dingen
appelvrouw Geplaatst: 21 augustus 2020 Geplaatst: 21 augustus 2020 Ja merci jongens, en ik kan aan de slag! Als eerste een plek voor mijn tenen vinden..dan nog eens opzoeken hoe diep ook al weer.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 27 augustus 2020 Auteur Geplaatst: 27 augustus 2020 Ik had geen zin om het nog verder uit te stellen dus ik heb er vandaag nog wat gepoot en daar laat ik het bij. In oktober poot ik de tenen voor de bollen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 1 september 2020 Geplaatst: 1 september 2020 Op 3-10-2017 om 19:16, Jorieke123 zei: Ik poot ze ongeveer een schepje (het blauwe gedeelte daarvan) diep, Gisteren ook een deel van mijn mammoet knofloken in de grond gedaan met behulp van Lie. De afstand aangehouden zoals Jorieke aangaf. Ik heb ze gezet op het bed waar eerst kool stond, zou daar nog genoeg mest inzitten? Anders gooi ik er later nog wel wat bemeste ( met kippen poep ) compost op. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.