Ga naar inhoud

Olifantenknoflook telen als prei, niet voor de bol.

Aanbevolen berichten

• 3 maanden later ...
Geplaatst: (aangepast)

Haha, ik heb ook een paar illegalen staan. Daar lijkt vooral loof aan te zitten en weinig stengel, maar wie weet wat er onder de grond zit.

aangepast door Anna3
  • 4 maanden later ...
Geplaatst:

Vorige jaar lieten de schillen bij mij ook los en heb ik ze kaal gepoot. Ging goed Nu zit alles gewoon vast in de schil. Heb woensdag nog snel even 8 grote tenen in de grond gezet om ook eens wat prei te telen. Voor-de-gips-en-krukkentijd-deadlines helpen wel om wat zaken gedaan te krijgen

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Dan de 'echte' prei vraag. Aarden jullie ook 'aan' om de schacht echt helemaal wit te krijgen?

Voorts het andere topic gelezen, waar ik door de bomen het bos niet meer zie...Maar om fijne OKprei te krijgen, begin ik dus gewoon in oktober? Of /ook in maart voor najaarsprei?

Cees

Geplaatst:

Voor een mooie prei poot ik de dikste tenen en dan al in augustus/september Cees. En aanaarden kan ja. Ik poot ook best diep.

Voor dunnere zomerprei kan je vast ook in maart of oktober of weetikwat poten. Probeer het en laat het ons weten! Ik vind het gewoon fijner werken dan met die kleine rotzaadjes van echte prei, en de iele sprietjes die je dan moet uitplanten enzo.

• 6 maanden later ...
Geplaatst:

Mooie oogst hoor!

Al dan niet per ongeluk, RobO

Ik zal ook es wat gaan opgraven.

Ff: klopt mijn aanname dat de preien die ik niet oogst, normale knoffers gaan worden, die ik zo einde zomer uitgraaf, deel in losse tenen en meteen weer in de grond duw voor nieuwe prei volgend jaar?

wees bevriend met kleine dingen

• 3 weeks later...
  • 1 year later...
Geplaatst:

@Charly en @appelvrouw ik ga er binnenkort alweer wat poten ja. 

Even mijn dagboek er bij gehaald: in 2016 heb ik in de 1e week van augustus de dikste solo's gepoot voor prei. En in de 1e week van september een stel tenen. 

In 2017 heb ik er eind augustus wat gepoot en er is een enkele blijven staan na de oogst dus die is dan +/- begin augustus 'gepoot' zeg maar. Die kon ik 20 april 2018 oogsten. De rest volgde ook snel. 

Ik heb er toen ook begin oktober wat gepoot. Maar die heb ik volgens mij nooit als prei geoogst omdat alles vrij snel ging bloeien rond eind april. 

In 2018 in de 1e week van september. Daar begon ik begin april 2019 met oogsten.

In 2019 niets genoteerd?

2020: vandaag gepoot, over 2 weken nog een keer?

Geplaatst:
Op 3-10-2017 om 19:16, Jorieke123 zei:

Ik poot ze ongeveer een schepje (het blauwe gedeelte daarvan) diep,

Gisteren ook een deel van mijn mammoet knofloken in de grond gedaan met behulp van Lie. De afstand aangehouden zoals Jorieke aangaf. Ik heb ze gezet op het bed waar eerst kool stond, zou daar nog genoeg mest inzitten? Anders gooi ik er later nog wel wat bemeste ( met kippen poep ) compost op.

7DF95931-3862-44D4-93BA-23F087A51A96.thumb.jpeg.8df975329373cdb3b2c1ade7bf308a46.jpeg

A940C996-E9B0-4C65-BDF0-8BAF62DFB7CC.thumb.jpeg.9290e24444bf6b4071265fc092521bf4.jpeg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...