Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Foto's uploaden


Ludo

Aanbevolen berichten

Buiten de twee eerste keren dat ik foto's kon uploaden, lukt het mij totaal niet meer. Ik kan wel nog "afbeelding uploaden" kiezen en selecteren, maar verder gebeurt er niks. Het scherm verschilt ook van mijn eerste keer dat het wel lukte. Iemand een idee hoe dit komt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Ludo,

 

Gisteren is een nieuwe upload methode geïnstalleerd en de oude methode (naast opties en poll) is verwijderd. De nieuwe methode is te vinden onder het invoerscherm voor de berichttekst in het blokje: "Afbeelding toevoegen".

 

Als je daar op klikt vouwt het scherm zich verder uit. Scroll naar de grijze balk met filename status en size.

Klik op add files en kies de foto die je wilt uploaden. Klik daarna op start upload. De foto wordt nu toegevoegd aan je bestanden.

Indien nodig: kies bij verkleinen bij horizontale foto's als hoogte 480 en dubbelklik op verklein onder de foto. er wordt nu een verkleinde versie van de foto toegevoegd aan je bestanden (met resized_ als prefix). Je kunt nu de originele foto verwijderen*.

Klik dan op het blokje met de tekst: toevoegen aan bericht.

 

Je kunt meerder foto's tegelijk uploaden en je oude geuploade foto's terugzoeken.

 

Ik heb nu geen tijd om een uitgebreide en fatsoenlijke handleiding te schrijven (dat komt binnenkort) maar als je vragen of problemen hebt laat je het maar weten!

 

*Bij voorkeur foto's verkleinen om het laden van foto's te bespoedigen.

- horizontale foto's stel je hoogte 480 in - dubbelklik op verklein

- Bij verticale foto's stel je breedte 480 in - dubbelklik op verklein

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt LucV, maar daar zit 'm juist het probleem, na de file aangeduid te hebben wordt "start upload" niet geactiveerd en er gebeurt verder niks. Misschien omdat de orignele file te groot is ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De maximale grootte van de afbeelding is 2 MB, ik heb het net even getest en grotere afbeeldingen pakt hij niet.

Ik kan het limiet niet omhoog bijstellen omdat het de bedoeling is dat de foto's uiteindelijk verkleind worden naar een kleiner formaat (en dus ook minder mb / kbs) en de originele foto verwijderd kan worden uit de toegevoegde bestanden. Zo besparen we server ruimte en blijft het forum lekker snel

 

Het formaat 640 x 480 wat je gebruikt hebt is prima. Evt kan het syteem dat ook voor je doen (mits de foto niet boven de 2mb is) door te kiezen bij hoogte voor 480 en daarna dubbel te klikken op verklein.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto zelf eerst verkleinen Marieke, kan je ev. doen met fotobewerkingsprog. (zoals IrfanView, gratis en gemakkelijk om vlug foto's te bekijken en algemene bijwerkingen te doen). Ik verklein de filegrootte nu naar 640x480 en bij mij werkt het nu wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje Ludo,

Maar ik kan de button Add Files niet eens aanklikken.

Heb dan ook nog geen foto aangeklikt/uitgezocht.

 

Oja, 158 kb ..dat is toch niet te groot of ook wel?

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Link naar reactie
Delen op andere sites

via help > over internet explorer

versie: 8

Ik heb ook getest met versie 8 en heb daar zelf geen problemen. Ik heb geen idee waarom je geen nieuw venster krijgt als je op add files klikt. Als er meer problemen zijn hoor ik het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

is de foto toevoeging veranderd ? ik kan geen foto's meer plaatsen....

dit staat onder het bericht ;

*****************************

Remote Control

Afbeelding verkleinen Breedte 120 180 320 480 768 800 1000 1024 1280 1400 1600 Hoogte 120 180 320 480 768 800 1000 1024 1280 1400 1600

 

Stel alleen de gewenste breedte in, het systeem kiest zelf de bijbehorende hoogte: en andersom. Om de afbeelding te verkleinen [Verklein] naar het hierboven aangegeven formaat klik je na het uploaden 2x op [Verklein]

StatistiekenTotaal

Toegevoegd: 0 / Quota: 700

Totale grootte: 0 B

Vandaag

Toegevoegd: 0 / Quota: 20

Gebruikt vandaag: 0 TipsMax grootte afbeelding: 2mb.

Om de afbeelding te verkleinen [Verklein] naar het hierboven aangegeven formaat klik je na het uploaden 2x op [Verklein]. Na dubbel klikken verschijnt de verkleinde afbeelding aan je toegevoegde bestanden met de prefix resized_. U kunt nu de orginele foto verwijderen. Vergeet niet om op de [Toevoegen aan bericht] button te drukken.

*****************************

 

maar als ik op add foto druk kan ik wel een foto opzoeken in mijn documenten maar als je dubbel klikt om hem op te halen slaat ie em niet op....en de knop uploden blijft ook wazig is dus niet te gebruiken om dat ie geen foto opslaat lijkt mij ?....

wie kan het mij uitlegen ?

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de add files button wel werkt, maar wanneer het bestand na openen niet in de upload lijst verschijnt (en de start upload button grijs blijft) dan is de afbeelding groter dan 2mb.

De foto mag niet groter zijn dan: 2mb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfde probleem heb ik ook soms. Oplossing :

Indien je iets in het tekstvak getypt heb, copieer het dan eerst (selecteren, er op rechtsklikken en copy).

Meld je dan terug af en opnieuw aan. Selecteer je foto's, plak je tekst terug in het tekstvak en voeg je foto's toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later ...

Hoi. Ik zou heel graag wat foto's uploaden. De handleiding is duidelijk genoeg. Ik heb zelf de foto's al verkleind naar 640 x 480. Als ik de button add-files aanklik opent zich ook de bestanden van de foto's ik selecteer er maar 1 , op openen klikken , en daarna zou ik toch de button "upload " moeten kunnen aanvinken ? dat kan ik dus niet , hij blijft onbruikbaar, niet aanvinkbaar.

de foto's zijn misschien nog te groot ? dacht het toch niet.

 

wie kan mij helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Upload ze anders even op imgdumper.nl

Als je de afbeelding hebt geupload staat er een stukje code achter:

UBB image:

Deze ziet er uit als zoiets:

[img=http://www.imgdumper.nl/uploads5/bladiebladiebla.jpg]

Deze kopieer je in het bericht op de plek waar je een foto wilt weergeven.

Ét voila!

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij blijft onbruikbaar, niet aanvinkbaar.

Ik weet het ook niet, bij de ene gebruiker werkt het zonder problemen, bij de ander niet (ook al is de foto kleiner dan 2 mb). Tot nu toe nog niet kunnen achterhalen wat het is. Kan aan de server maar kan ook aan de internet browser liggen.

 

Werkt het niet dan raad ik aan een alternatieve externe website te gebruiken: Een goed alternatief is http://photobucket.com/ (na registratie kun je daar tevens je foto's beheren en bewerken).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...