Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Helaas heb ik zojuist bijna al mijn uien weggegooid ivm maden aan de wortelkanten. Uienvlieg denk ik dus. Hoe ik eraan kom op een stuk grond waar nooit moestuin geweest is snap ik niet maar...............

Kan ik op het stuk grond waar ze uitgekomen zijn nu nog wel wat nieuws zaaien?

Ik denk aan bonen, snijbiet en groenlof..............geen wortelgroenten dus.

Of kan ik stuk beter gewoon kaal houden dit jaar om teleurstellingen te voorkomen?

Geplaatst:
Ik zou toch wortels zaaien dan denk ik. Dan gaan de beestjes in elk geval weg. Ik weet niet of en hoe lang ze anders in de grond aanwezig blijven.

Wortels? Dan gaan ze toch gelijk aan de wortels verder lijkt me?

Daarbij zet ik nooit wortels want die lusten wij niet.

Geplaatst:

Uienvlieg houdt niet van wortels. Daarom is juist wortels met uien een hele goede combinatie. De wortels houden de uienvlieg weg, en de uien houden de wortelvlieg weg

Geplaatst:
Kan ik op het stuk grond waar ze uitgekomen zijn nu nog wel wat nieuws zaaien?

Ik denk aan bonen, snijbiet en groenlof..............geen wortelgroenten dus.

Of kan ik stuk beter gewoon kaal houden dit jaar om teleurstellingen te voorkomen?

Ja hoor je kan er gewoon wat nieuws zaaien. Om zeker te zijn anders eerst even voor zaaien bij de groente die daarvoor geschikt zijn, tegen de tijd dat ze uitgeplant kunnen worden zijn de achtergebleven maden dood en/of zal de schade die ze veroorzaken beperkt zijn door het sterke wortelgestel.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...