Patrijs Posted December 2, 2017 Share Posted December 2, 2017 Hallo, Dit voorjaar heb ik wat bleekselderij plantjes gekregen.Voor mij is het voor het eerst dat ik dat kweek.Gelukkig is het ondanks de zandgrond en het droge voorjaar goed gelukt.Ik heb er al regelmatig stengels van geoogst en het groeit vrolijk verder.Vandaag weer een dozijn mooie stengels gehaald.Nu las ik dat bleekselderij niet tegen vorst kan.Het heeft de afgelopen nachten wel licht gevroren.Nu vraag ik me af wat handig is.Alles oogsten en eventueel invriezen.Laten staan op de volle grond, of inpakken met stro o.i.d. en zou ik dan deze winter nog kunnen oogsten en wanneer gaat het in het voorjaar zaad vormen? Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted December 2, 2017 Share Posted December 2, 2017 Zelf blekende selderij is minder winter hard, stro rondom heen is altijd handig ook bij de gewone want dan kun je soms nog wat oogsten in winter. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted December 3, 2017 Share Posted December 3, 2017 wij maken een tijdelijk tunneltje, scheelt een paar graden in deze tijd vn het jaarhij gaat in het voorjaar een bloeistengel maken, zaad heb je dus later pas in de zomer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts