DannyL Posted December 4, 2017 Share Posted December 4, 2017 Ik ben dit jaar door allerlei slechte smoezen helemaal niet toegekomen aan het snoeien van de vijgen.Dit ding is zo groot, dat ie echt gehalveerd moet worden.Ik weet dat ik deze in november al had moeten snoeien, maar wat kan ik nu het beste doen? Toch nog gewoon snoeien, zolang ik weet dat het niet gaat vriezen komende week, of wachten tot net voor het voorjaar?Want ik wil er ook een aantal stekken, maar ik weet niet of dat nu toch nog zou gaan in een net niet vriezende kas bijvoorbeeld? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted December 4, 2017 Share Posted December 4, 2017 Snoeien mag van november tot februariDe snoeittakken vooral de groei punten Kopstek, kun je binnen voor raam op water zetten, in voorjaar pot je ze pas op. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
permanatuurtuin Posted December 4, 2017 Share Posted December 4, 2017 Ik zou van je vijg absoluut afblijven. Je snoeit vijgen in het voorjaar na half mei (bron gevonden die inderdaad van november tot februari zegt), dan heb je de minste kans op invriezen. Ze zijn veel gevoeliger voor vorst wanneer je ze in de verkeerde tijd snoeit. Ze kunnen tijdens de zomermaanden goed tegen snoeien. De wonden drogen dan ook snel in. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts