Skoebidoe Posted July 11, 2011 Ik heb enkele weken geleden radijsjes gezaaid. Het resultaat is echter heel erg teleurstellend. Ze ontwikkelen veel loof maar er komen geen knollen aan.Wat zou daar de oorzaak van kunnen zijn? Teveel mest, te weinig water, te ondiep gezaaid?Een eerder zaaisel was wel gelukt...Wie geeft me raad? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jorg Posted July 11, 2011 Mogelijke oorzaken dat er geen radijsjes gevormd worden:- Te kort aan water (droogte)- te hoge temperatuur waardoor de radijs zaad wil gaan maken.- te dicht op elkaar- te weinig licht- te veel stikstof in de bodem zie ook: https://www.moestuinforum.nl/radijs-t1572.html Quote Share this post Link to post Share on other sites
Skoebidoe Posted July 19, 2011 Mogelijke oorzaken dat er geen radijsjes gevormd worden:- Te kort aan water (droogte)- te hoge temperatuur waardoor de radijs zaad wil gaan maken.- te dicht op elkaar[/url]Ik denk dat het vooral deze redenen zijn die me parten gespeeld hebben. Quote Share this post Link to post Share on other sites