Jeanne heijmans Geplaatst: 25 juli 2018 Geplaatst: 25 juli 2018 Ja weer sla, plus tomaten uit eigen tuin en ei van de kipjes,
Jeanne heijmans Geplaatst: 26 juli 2018 Geplaatst: 26 juli 2018 Morgen ga ik uit de tuin halen, voor broodje hamburger ,lekker makkelijk met deze hoge temperaturen , sla,tomaat,en ui,
Pieter van Zantenaar Geplaatst: 27 juli 2018 Geplaatst: 27 juli 2018 Hi allemaal, ik heb een vraag. Als ik een nieuw kookboek ga uitzoeken dan kijk ik eigenlijk altijd in de kookboeken top 10 https://boeken-top-10.nl/kookboeken-top-10/. Hier staan namelijk de meest populaire kookboeken van dit moment. Ik ben nu echter op zoek naar een kookboek die speciaal gebaseerd is op moestuin recepten. Kan iemand mij er 1 aanbevelen? Bijvoorbaat dank.
appelvrouw Geplaatst: 27 juli 2018 Geplaatst: 27 juli 2018 Hallo Pieter, leuk dat je hier een vraag stelt, we hebben ook een voorsteltopic! En dit is het topic waarin je verteld wat je uit je tuin hebt gegeten...Wat je vraag betreft je kunt eens kijken naar de groentebijbel van Mari Maris en is er niet ook een boek van Ottolenghi met alleen groente?Wij aten en eten tomaten in vele vormen, salade, salsa, soep en saus...Edit: volgens mij heet het boek Plenty..(ik ga het even opzoeken, ik zou het zelf ook wel willen hebben ) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Indy Geplaatst: 27 juli 2018 Geplaatst: 27 juli 2018 Snijbiet calzone. Vleeswaren,kaas en mozarella niet uit eigen tuin. Snijbiet,knoflook tomaten en ui wel.
HuubvG Geplaatst: 28 juli 2018 Geplaatst: 28 juli 2018 Zo eten de kleinste dikke wedstrijd ui, met aardappelpuree, nog groene peper, spitskool, spekbonen, bonenkruid, minikomkommer.
Mr bean Geplaatst: 28 juli 2018 Geplaatst: 28 juli 2018 Pasta met veeel courgettes, tomaten, uitje, en maggikruid. Smullen.
Jeanne heijmans Geplaatst: 29 juli 2018 Geplaatst: 29 juli 2018 Morgen wat halen uit de moestuin voor een broodje gezond, sla,tomaatjes, even wat eitjes van de kippen, ananas uit een blikje, heerlijk fris eten bij deze temperaturen
Mellie Geplaatst: 7 augustus 2018 Geplaatst: 7 augustus 2018 Geoorsterde witte biet (was mega, meer dan kilo en nog steeds lekker van smaak!) met een paar normaal formaat chioggia bieten uit de oven met knof uit de tuin. Op de aardappel na, kwam alles uit de tuin. Hoezee! O ja. De rijst en olijfolie en yoghurt natuurlijk ook niet. Smaakte veel te lekker! Vanavond staat op het menu geroosterde gele courgette met eigen tomaat en komkommer in de pasta salade.
Veldjesgraaf Geplaatst: 7 augustus 2018 Geplaatst: 7 augustus 2018 Zondag atamboontjesMaandag stokbonendmsdag snijbonenWoensdag stamboontjesDonderdag. ...Etc
Erny Geplaatst: 7 augustus 2018 Auteur Geplaatst: 7 augustus 2018 Courgette flapjes/fritters.Gister weer berg gebakken voor bij onze burenbbq hier achter. Heel gemakkelijk en lekker.Courgettes raspen (in dunne reepjes bv), zout/peper erbij, uitje, knoflook, eitjes opkloppen en erdoor en dan nog wat kaas (parmezaan en/of goudse en/of feta en/of etc...) en wat komijnpoeder. Mengen, olie in de pan en lepel spul in de pan en bakken maar. Genoeg variaties mee te bedenken. Koud en warm lekker. En ik gooi er graag wat van mn Funkysaus over (beetje tabasco achtig) en dip ze dan in de (Turkse) yoghurt/knoflook saus. Ik maak er nu steeds veel te veel zodat ik ze kan invriezen en later in het jaar lekker kan eten of ik neem ze mee als ik naar mn huisje en tuin ga zodat ik ze daar kan opwarmen.En zo hou ik het net een beetje bij met de courgettes (inclusief natuurlijk genoeg weggeven).
Balto Geplaatst: 9 augustus 2018 Geplaatst: 9 augustus 2018 Klinkt goed Erny! Hoe zijn ze na het ontdooien?
Amrutten Geplaatst: 9 augustus 2018 Geplaatst: 9 augustus 2018 Een giga coeur de boeuf, met 1 sjalot. Komt nog bij: mozzarella, balsamico en olijfolie en zout.
Indy Geplaatst: 10 augustus 2018 Geplaatst: 10 augustus 2018 Gister : paarse krieltjes , met sla ,tomaten en komkommer .allemaal uet , en een gekregen slibtongetje. Vanavond een quiche met snijbiet.
Jeanne heijmans Geplaatst: 10 augustus 2018 Geplaatst: 10 augustus 2018 Vandaag een puntpaprika geplukt en wat ui er uit gehaald,voor de varkenssate, die morgen op de bbq gaat.Verder heel veel tomaatjes, wat ik daar mee ga doen weet ik niet, en nog niet gegeten,want hij staat nog te fermeteren, witte kool uit de moestuin. Hoop dat het lekkere zuurkool wordt, wil hetzelfde gaan doen met een gedeelte van de rode kool maar die is nog niet volgroeid.
Mellie Geplaatst: 13 augustus 2018 Geplaatst: 13 augustus 2018 Van RobO gekregen vorig jaar op de 020-moesdag: kurkuma! En daar pluk ik nu de vruchten van! Had het nodig voor een Moluks recept. Kwam wel meer uit eigen tuin, maar de kurkuma vind ik wel het bijzonderst
appelvrouw Geplaatst: 13 augustus 2018 Geplaatst: 13 augustus 2018 Tomaten, komkommer, peterselie en basilicum. Eieren en vlees uit een ander zijn tuin! Mens mens wat kan je toch verwend zijn in je leven... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 15 augustus 2018 Geplaatst: 15 augustus 2018 1e pannetje appelmoes van het jaar, aardappeltjes er bij, met mayo, en een gekookt bietje. Simpel, heerlijk. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 15 augustus 2018 Geplaatst: 15 augustus 2018 Ik eet dagelijks een paar trossen druiven en wilde een pompoen slachten die zij poeffff. Toch net iets te lang bewaard You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
appelvrouw Geplaatst: 17 augustus 2018 Geplaatst: 17 augustus 2018 Poefff, en was het toen een koets ? Wij aten de afgelopen dagen als een vorst! Hoogtepunten zijn o.a. gebakken gehaktbrood uit Zelhem met paprika-tomatensaus à la Charly en noodles met eigen shitakes en tofu à la Jim.Nu nog wat verzinnen met al die courgettes..mmm de vriezer is vol.Misschien maar gewoon uit laten groeien tot kippenvoer en af en toe een kleintje voor de vers We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Pieter van Zantenaar Geplaatst: 17 augustus 2018 Geplaatst: 17 augustus 2018 Hallo Pieter, leuk dat je hier een vraag stelt, we hebben ook een voorsteltopic! En dit is het topic waarin je verteld wat je uit je tuin hebt gegeten...Wat je vraag betreft je kunt eens kijken naar de groentebijbel van Mari Maris en is er niet ook een boek van Ottolenghi met alleen groente?Wij aten en eten tomaten in vele vormen, salade, salsa, soep en saus...Edit: volgens mij heet het boek Plenty..(ik ga het even opzoeken, ik zou het zelf ook wel willen hebben ) Ontzettend bedankt voor je reactie!
Balto Geplaatst: 17 augustus 2018 Geplaatst: 17 augustus 2018 De afgelopen dagen heb ik wat boontjes gekookt, courgette fritters gemaakt, courgette 'patat' en courgette(-wortel)soep. Verder rode bieten met balsamico en ui (van de winkel) uit de oven. En geprobeerd courgette chips en rode bieten chips te maken, maar dat was helaas geen succes!
Jeanne heijmans Geplaatst: 17 augustus 2018 Geplaatst: 17 augustus 2018 Tja heb van alles uit de tuin gehaald,niet voor een specifiek gerecht,maar als toevoeging, tomaat, bieslook, ui, paprika. En sla, zit nu meer in de winterwortel, boeren en rode kool,en de zuurkool die ik ingemaakt heb
Aanbevolen berichten