Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gegeten, of ga je zo eten (uit eigen tuin) 2018


Erny

Aanbevolen berichten

@Jootje Plaaaatje zeg! Wil ik ook maken! Maar ik ben alleen voor late bieten gegaan dit jaar. Dus ik moet nog wachten.

 

Hier maar weer es een lekker bord sla. Alleen de olijven en feta zijn geleend. Ik snijd er sinds kort in heel dunne ringetjes een pepertje door. Geeft een toffe kick.

f9ef947c8d9771a055b7e9d56e065a5d.jpg

wees bevriend met kleine dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het is het seizoen, na heel veel bonen,die ik ook weggeven heb, we zijn maar met zijn tweeën, de heerlijke bietjes, ken de soort niet,gekocht hier in vigeois, maar lekker dat ze zijn.ook weer weggeven, veel Batavia sla gegeten, bij de aardappels en bij de bbq. Bieslook, uien, en twee witte kolen weggeven, er staan er nog genoeg,maar ga ik zuurkool van maken,voor de eerste keer,iemand nog tips daarvoor, ook tomaten op stokbrood gegeten.met wat yofresh heerlijk, ze waren lekker zoet. Kortom geniet van mijn moestuin

Link naar reactie
Delen op andere sites

O, grappig. Anders dus dan onze wilde oregano, marjolein? Heb jij dat plantje?

Soep van courgette en rose de bern tomaatjes. Met zomerprei, knoflook, peterselie en verse tijm. Staafmixer erop en zo naar binnen slurpen..mmmm

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat gaat het worden:

 

Gebakken aardappels, erwt/peul, tomaten/komkommersalade met spiegelei

 

Dessert voor meneer: Yoghurt met restje zwartebes en half mini plat perzikje ( andere helft is op, man, man wat was dat hapje lekker)

Alles uit eigen tuin, behalve de eieren en de yoghurt.

 

IMG108072641532358966.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net zitten zoeken naar een filmpje over Za'atar en de herkomst Jet, helaas niet gevonden. Dacht dat het bij de Keuringsdienst van Waarde was oid.

 

Er zijn veel verschillende soorten samenstellingen van Za'atar. Het oorspronkelijke plantje is zeldzaam en groeit in het wild in het Midden Oosten een heet dus echt Za'atar.

Is dus niet te vertalen naar tym of oregano zoals wel beweerd word.

De versies in de winkel hebben vaak tijm, sesamzaadjes, zout, marjolein, oregano erin, vaak ook met sumac en/of komijn erdoor.

Ben er zelf ook dol op maar heb ook al zeker verschil gemerkt tussen de verschillende soorten.

Te koop bij de Turkse/Marokkaanse/Libanese winkels.

 

Zelf ook goed samen te stellen. Op You Tube veel voorbeelden te vinden, hier bijvoorbeeld ééntje:

Link naar reactie
Delen op andere sites

en niet nader te noemen buurman verkoopt "MAJORAAN SYRISCHE 'Zaatar'"

Misschien leuk om op het lijstje te zetten voor te ruilen spullen in het najaar. Dan zal ik met genoegen weer eens binnen wandelen.

Stiekem benieuwd naar de smaak daarvan, Ken ook alleen de potjes nietszeggende mengseltjes

You can bury a lot of troubles by digging in the dirt

Link naar reactie
Delen op andere sites

@kruidenvrouw, ik had de zaden van die bepaalde buurman van jou gekocht, maar daar is helaas niets van opgekomen

 

Was erg schieuwnierig naar het kruid........hoor het graag als jij het wel met succes groot kunt brengen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erny, ik had deel een op TV gezien. Dacht ook KVW, maar was inderdaad de Joodse Omroep.

 

In deel twee hoor je dat het naast Sage=salie groeit,dus dat lijkt mij een aanwijzing voor grond en teeltwijze. Het groeit normaal in de Palestina winter, zomer te heet.

 

In die reeks ook eens gezien waarom bio kippen eieren niet kosher kunnen zijn, want alleen witte kippen zijn geschikt en die zijn te kwetsbaar. Eieren van andere rassen hebben te grote kans op bloed in ei. Maar ook de witte eieren worden alsnog gescant.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond, sperziebonen en pink fir aardappelen uit de oven met zeezout en rozemarijn. Daarbij komkommer in het zuur. Heerlijk Hollands.. voor de dorst, zwarte bes siroop...van eigen struiken. Vier flesjes en nu al bijna op

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...