Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Bit mtfd neemt mee / ruil


Bit

Aanbevolen berichten

Voor Angela de druif toegevoegd.

 

@Ciska : de Dorothy groeit echt niet groter of verder dan de New Dawn hoor; wel een heel andere groeiwijze, dunner hout, slappe takken , makkelijk leidbaar, zelfde stekels. Maar wat het grote voordeel is ( als de kleur je bevalt ), is dat de Dorothy wel goed bloeiherhalend is, waar de New Dawn eigenlijk maar moeizaam en spaarzaam latere bloemen geeft. Geur is bij beiden erg lichtjes, eigenlijk nauwelijks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meende dat ik gelezen had dat de groeikracht van dorothy sterker was ( 6 m) per jaar....een soort rambler. Als het waar is wat jij zegt dan neem ik haar graag mee.

 

Bit.... ik krijg potjes en rozen van je....als Yuras weer net zoveel zaailingen aan tomaten meeneemt als vorig jaar. Kan hij jou daarin ruim voorzien. Is er iets wat ik voor jou kan meenemen? Roep maar gewoon iets....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazeker, natuurlijk , had ik al bedacht idd. thnx !

 

@Angela. Heb de Rhamnus frangula vanmiddag gehaald waar ik ze besteld had. Ga ik er morgen een paar oppotten, want het is plantsoengoed op kale wortel. Ze zijn best fors hoor : schat op 150 hoog ong. Maar ik pot er een paar op voor je.

 

@Jorieke

@Charly. Voor jullie dus hetzelfde. Ik pot er een paar op, wat ik goed meekrijg neem ik mee. Ik moet de zondag ocht. van de mtfd ook nog een hele lading planten brengen naar een klant in Hoenderloo, wat ik dus op weg naar Zelhem breng, waar ik de maandag ga aanleggen, dus de ruimte is wat beperkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee nee, dat kost echt niks. Gaat hier gewoon van de grote hoop. ( eigenlijk gewoon doorgefactureerd naar een hovenier ) ( en niks fouts hoor, koop ik weer iets wat ik niet factureer )

 

Ze net hier op de tuin op de bos in 1 grote pot gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 is heerlijk.

 

Even nog over die Rhamnus. Zijn dus zo'n 1.50 hoog denk. Bosje van 10. Staan nu als bos in een grote pot met potgrond, goed bewaterd, lopen al iets uit. Die heb ik afgelopen weekend niet per stuk in een grote pot gezet ofzo, ga ik ook niet doen; zit mn auto straks alleen al vol met plantsoengoed, gaat niet passen.

 

Dus Angela, en diegene die een boompje of boompjes willen hebben : neem een vuilniszak mee, gaat het boompje met vochtige wortels jouw zak in. Die van Jorieke poten we dan gelijk. Thuis gelijk poten !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ananaskers-zaden voor je & net een ruillijstje aangemaakt met tomatenplantjes. Staan ook andere dingen op, misschien zit er iets voor je bij. Kan ook nog kijken voor pompoenzaden.

Vorig jaar had ik eieren voor je meegenomen, evt kan dat ook.

Ik heb wel interesse in de klimroos new dawn en de witte druif als die er nog zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb alles vanmiddag geladen.

 

Voor wie in dit topic gevraagd heeft om een stek van een witte druif, die moet ik teleurstellen, die bleek ik dus niet meer te hebben, ook in de openingspost niet aangeboden zag ik net, maar dacht zelf eigenlijk van ' oja, heb ik vast nog wel' : niet dus.

 

Verder dacht ik alles mee.

 

tot morgen ! ( ik kom via Hoenderloo, waar ik eerst een lading planten en pootgoed breng, waar ik maandag een tuin ga aanleggen, dus dat neemt allemaal wat tijd enzo. verwacht mij maar na de lunch, lunchen doe ik in de auto. Ik neem wel graag een bak koffie )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later ...

sorry, late reactie.

Ja, ik had tomaten van hem, meerdere soortjes. Sorry, kan het me niet herinneren. De zaailingen zijn gelijk in de kas gezet, omgepot, stokjes met hun namen door Yuras gegeven er bij. Yuras gebruikt daar een soort van houten satéprikkers voor met heel scherp potlood beschreven. Dat was al na 3 weken niet meer leesbaar, stokjes wit beschimmeld etc. Ik heb de tomaten allemaal geproefd later in het seizoen, kan me geen vleestomaat herinneren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bit,

 

Ik heb wel interesse in de zwarte framboos en roze bes. Ik ga nu toevallig deze tomaten zaaien. Ik kan wat extra zaaien van wat je lekker lijkt.

 

Alleen de african heirloom zijn zaden door elkaar in een zaaitablet en weet ik niet wat het is (12 soorten kennelijk, heb de andere helft vorig jaar gedaan)

 

68d70d9d3d071983ed2bff9a35c4a838.jpg

 

Mocht je nog grote potten kwijt willen, we kunnen ze in de schooltuin goed gebruiken. Als de klimrozen geen eigenaar vinden, weet ik er ook nog wel een mooi plekje voor. Voor mezelf zou ik wat p9 potjes willen.

 

Ik hoop dat er iets in mijn lijst van je gading bijstaat en we tot een ruil kunnen komen.

 

Groetjes en tot mtfd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...