Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Klopt! Waar je veel van verwacht dat gebeurt niet, en er gebeurt iets onverwachts waar je helemaal blij van wordt. Altijd een verrassing.

Wie weet wat een plezier die half vergeten Agastaches brengen.

• Like 1
Geplaatst:

Ik had vorig jaar 3 dropplanten gezaaid en uitgeplant in de volle grond. Ze lopen alle 3 weer uit. Komende donderdag steek ik er een uit en gaat hij mee naar mijn moeder. Die vroeg er deze herfst om. Anders had ik ze weer opnieuw gezaaid en daarvan een aan mijn moeder gegeven. 

• Like 2
  • 1 maand later ...
Geplaatst:

Ik heb ook nieuwe groei. Ik had dropplant op 2 plekken staan in de tuin. In de winter leek deze helemaal verkwijnd, maar ze zijn op beide plekken weer flink opgekomen en nog groter en groeikrachtiger dan vorig jaar. Het zijn zeker weten géén zaailingen dit jaar, aangezien ze niet hadden gebloeid en de pollen exact op dezelfde plek groeien. De plant is winterhard tot zo'n -5 C mits niet te nat. Ik had ze planten niet afgedekt.

Ik maak me zorgen om de klimaatveranderingen, maar de zachtere winters zijn voor tuinders soms een zegen (soms ook niet). (En de extremen ook niet. En introductie nieuwe plagen etc.)

En wat gebruik van de plant betreft. Misschien moet ik het blad maar eten of thee van zetten. Tot nu toe altijd alleen maar aan gewreven om te ruiken.

• Like 1
Geplaatst:

De dropplant kan wel wat meer vorst verdragen als -5. Wat ze de das om doet is veel neerslag in de winter en slakkenvraat als ze in het voorjaar gaan uitlopen.  Door de relatief koude nachten in maart en april hebben de slakken zich veel trager ontwikkelt als in 2024 dus dat is van voordeel.  Nu beginnen de slakken hier echter weer massaal te verschijnen dus is het opletten dat jonge groei in 1 nacht niet wordt kaalgevreten.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...