Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Druif onder mijn hoede. En nu?


Charly

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

 

Via via heb ik een prachtige Blauwe Boskoop Glory onder mijn hoede. Staat niet op mijn grond, noch in mijn kas. Maar ik mag hem verzorgen en de oogst houden. Echter. Ik ben een leek op druiven gebied.

 

Hij staat in de bollenstreek, op zanderige arme grond, met een hoog grondwaterpeil. Volgens de vorige eigenaar die ik vluchtig kon spreken, hoef ik geen water te geven ‘dat vindt ie zelf wel’.

 

Wacht. Ik zal es een paar foto’s posten:

47553332f0a1dd5c0b4766bd9e71a360.jpg

 

Hij begint al uit te lopen ook:

bfa671d3f65a30c075f456c0148da6b6.jpg

 

Wat mesten leek me een goed idee. Is daar een speciale druivenmest voor,

of zijn gewone koemestkorrels ook prima? Mulchen met wat compost? Snoeien lijkt me niet nodig nog.

Deur van de kas staat op een kier, denk dat ik de ramen ook maar open ga zetten?

 

Heb ik zo de basis, of vergeet ik nog wat? Het is zo’n mooie kans. Ik wil het niet verprutsen.

 

Dank bij voorbaat voor het meedenken.

wees bevriend met kleine dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Charly,

 

Mooie kans zeg, geluk mee!

Druiven hebben wel goede bemesting nodig. Nu zijn er speciale mestsoorten voor druiven planten maar met wat je noemt aan gewoon mest van koeien en het mulchen heb je al aardig wat mooie ideeën, denk ik zo.

Hier bekeken: http://www.snoeiendruiven.nl/druiven-bemesten/

 

Wel vind ik het een beetje vreemd dat de vorige eigenaar heeft gezegd dat de plant het water zelf vindt.. Het zal wel kloppen met het hoge waterpeil en zijn ervaring maar toch, ik ben erg benieuwd!

 

Veel plezier met de verzorging, aan de uitlopers te zien wordt het wel wat!

 

Groetjes van Peter!

Zaden kopen? | Bestel! bij Moestuinland.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Peter en Simon,

Dank voor het meedenken. Ik ga wat koemestkorrels strooien dan. En wat compost mulchen.