helena Posted July 15, 2011 Share Posted July 15, 2011 veuvecouderc gaf al aan de kersenpitten te koken en te bewaren om een hittepit van te maken. Voor wie zelf abrikozen heeft, of koopt, gooi de pit niet weg maar kauw het weg; bevat vit. B17. Malen kan ook. De smaak wordt bitter genoemd, dat valt mee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted July 15, 2011 Share Posted July 15, 2011 Kan je een abrikozen pit opkauwen ? Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
helena Posted July 15, 2011 Author Share Posted July 15, 2011 De kern best. Heb een tijd geleden 1 kilo gekocht, best prijzig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted July 15, 2011 Share Posted July 15, 2011 je moet hem dus kraken als een noot? Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted July 15, 2011 Share Posted July 15, 2011 Ik heb net op de markt perziken gekocht voor de jam...zou het ook met perzik-kernen kunnen? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
helena Posted July 15, 2011 Author Share Posted July 15, 2011 Voorzichtigheid is geboden, oa het volgende gelezen op het internet:Abrikozenpitten… Let op. Het is belangrijk dat u zich realiseert dat net als bij andere specerijen, voldoende goed is, maar dat meer niet noodzakelijkerwijze beter hoeft te zijn.Er is een natuurlijke limiet aan het aantal pitten dat veilig geconsumeerd kan worden per portie, per persoon of per dag. Een ander probleem is dat er een grote variatie is in de sterkte van de verschillende pitten afhankelijk van hun grootte, aan welke boom ze gegroeid zijn en het gedeelte van de wereld waar ze vandaan komen. Daarom denken wij dat het een goed idee is om niet meer pitten te eten dan wat op deze site wordt beschrevem.Toch moet u goed opletten op signalen van uw lichaam. Drie signalen van vergiftiging door het eten van teveel pitten zijn duizeligheid, vaag zien en misselijkheid. Mocht dit gebeuren onthoudt dan hoeveel pitten u in 1 keer gegeten had en zorg ervoor dat u de keren daarna minder neemt om deze ervaring te voorkomen. Als de symptomen aanhouden of ernstig zijn licht dan onmiddellijk een arts in. Toch is het zeer onwaarschijnlijk dat dit ooit zal gebeuren als u zichzelf matigt en uw gezonde verstand gebruikt. Mensen die een heel potje peper of een hele verpakking aspirine in 1 keer innemen kunnen er vrijwel zeker van zijn dat ze op zijn minst ziek worden. Dit geldt natuurlijk ook voor het gebruik van abrikozenpitten. Als u de abrikozenpitten maalt in een molen, maal dan niet meer dan een half kopje per keer om te voorkomen dat het een boterachtige substantie wordt. De normale houdbaarheid van abrikozenpitten is 10 maanden bij kamertemperatuur maar in de koeling kunt u ze meer dan een jaar bewaren. Onze pitten worden van hun barst ontdaan door een machine. Ondanks dat er alles aan gedaan wordt om te voorkomen dat er stukjes barst achterblijven moet u toch voorzichtig zijn omdat er soms toch wel eens een stukje van de harde barst achterblijven kan. @ appelvrouw, op het internet wordt ook gesproken over het gebruik van perzikpitten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
helena Posted July 15, 2011 Author Share Posted July 15, 2011 www.abrikozenpitten.nl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
veuvecouderc Posted July 15, 2011 Share Posted July 15, 2011 Fijn Helena! Hoe meer we kunnen gebruiken en hoe beter! Met mate geldt natuurlijk voor alles. Ik heb wel eens een middagje gedachtenloos een bakje met gedroogde abrikozen zitten wegkauwen. Heerlijk maar heb er later twee dagen lang hevige buikpijnen en -krampen van gehad..... Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted July 15, 2011 Share Posted July 15, 2011 (edited) Dank je voor de info..ik ga het verder lezen op het internet! Edit: Poe,ik ben het aan het lezen en vind het nogal heftig...Ik heb geliefden verloren aan kanker..dan lees ik dit: "Hoe lang duurt het om de kanker uit te roeien als ik abrikozenpitten eet?" Met als antwoord: Het afsterven van de kankercellen start onmiddellijk na het nemen van de eerste abrikozenpitten. De snelheid van de genezing hangt echter af van het type kanker. Voor botkanker duurt het iets langer voordat de B17 is opgenomen. Huidkanker reageert het snelst. Meestal is binnen een week een duidelijk verschil te zien. In veel gevallen wordt hierbij volledig tumorregressie bereikt in minder dan drie weken. Bij carcinomen kan een paar maanden duren om te krimpen. Van baarmoederhalskanker is bekent dat een volledige regressie mogelijk is in minder dan drie weken. Hoe kan dit? Edit, ik word er best wel verdrietig van.. Edited July 18, 2011 by Guest Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
helena Posted July 16, 2011 Author Share Posted July 16, 2011 @ appelvrouw, is ook heftig. Wanneer ik verhalen hoor over de farmaceutische industrie, hoe we in de maling wordt genomen omdat we zelf geen kennis hebben van alternatieven, wordt ik ook vaak verdrietig en boos. Je voelt je onmachtig en misbruikt. Of de pitten werkelijk zo werken weet ik gelukkig niet uit eigen ervaring maar mocht bij mij ooit kanker worden geconstateerd; dan géén straling géén chemo, die maken meer kapot dan je lief is, wel pitten. Het lijkt zo simpel......Of het altijd zal helpen heb ik vraagtekens bij ( karma ) maar met chemo krijg je ook geen garantie.Lijkt me ook ingewikkeld dat wanneer je je eigen weg voor behandeling kiest, om een arts te vinden die je dan nog wil begeleiden. Sterkte appelvrouw, wat je niet wist mag je jezelf ook niet kwalijk nemen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted July 16, 2011 Share Posted July 16, 2011 Helene komop je gelooft toch niet direkt iets als je het leest, en dan zo'n belangrijk onderwerp, je zou daar eerst je helemaal in moeten verdiepen en met mensen moeten praten met ervaring/verstand ervan, voor je iets direkt geloofd wat ergens geschreven staat.Het lijkt nu of je elk artikel wat je op internet leest gelijk voor waarheid aanneemt dat lijkt mij niet slim bij ernstige ziektes. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 16, 2011 Share Posted July 16, 2011 Inderdaad. Als het nou om een verkoudheid of om exceem gaat... Ik geloof direct dat chemo een wildgroei van cellen (bijv. kanker) tegen kan gaan. Maar dat dat ook verdwijnt door het eten van iets? Nee, ik zou daar nooit meteen in vertrouwen. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
helena Posted July 16, 2011 Author Share Posted July 16, 2011 Helene komop je gelooft toch niet direkt iets als je het leest, en dan zo'n belangrijk onderwerp, je zou daar eerst je helemaal in moeten verdiepen en met mensen moeten praten met ervaring/verstand ervan, voor je iets direkt geloofd wat ergens geschreven staat.Het lijkt nu of je elk artikel wat je op internet leest gelijk voor waarheid aanneemt dat lijkt mij niet slim bij ernstige ziektes. Heb meer gelezen daarover. Geloof niet direct alles wat ik lees en hoor, net zo goed als ik artsen niet geloof voordat ik begrijp wat er gebeurt en het daarmee eens ben. Zoek informatie en maak een eigen keuze, hoewel dat zelfs in dit land taboe lijkt te zijn. Dit forum is niet voor zulk een discussie bedoelt, dat weet ik; dit gaat over een vitamine. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted July 17, 2011 Share Posted July 17, 2011 Helena, is er een onderzoek naar gedaan en staat dat op t internet? Ik zou er idd wel meer over willen weten voor ik er aan zou beginnen. Ik ben ook geen liefhebber van de farmaceutische wereld, ook al heb ik maandenlang vele zware medicijnen moeten innemen. Maar er is idd een verschil tussen een 'huismiddeltje' en iets dat moet werken tegen kankercellen. Positiviteit doet bij sommige mensen al wonderen met hun lichaam zonder poespas. In veel gevallen kunnen de goede vitaminen veel goeds doen (ik vraag me af of wij nog wel alle vitamines binnen krijgen die we behoren binnen te krijgen als we alles uit de supermarkt halen). Kruiden kunnen ook helpen, maar zijn denk ik geen wondermiddelen. Helaas is het zo dat agressieve ziektes moeten worden bestreden met agressieve maatregelen (operaties/medicijnen). Maar ik kan me heel goed voorstellen dat niemand daar op zit te wachten. Zowel niet op die ziektes als op die maatregelen. Het nare van veel soorten medicijnen vind ik altijd dat er veel nare bijwerkingen bij zitten. En dan komt denk ik het TE weer om de hoek kijken. Mensen willen snel resultaat, krijgen veel middelen tegelijk binnen waar t lichaam niet tegen kan en dan komen de bijwerkingen. En soms moet je dan ook weer een pilletje tegen die bijwerking. En als daar weer bijwerkingen bij komen ook weer een ander pilletje. Om doodziek van te worden En ik praat uit ervaring dus weet dat dat bestaat. Ik zoek t ook liever in een natuurlijke hoek, maar soms kan je niet veel anders, ook al is de wil er niet voor. Ben ook wel een beetje klaar met de farmaceutische wereld Sorry voor mijn hele relaas, soms moet ik ook even wat kwijt Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted July 17, 2011 Share Posted July 17, 2011 Ik geloof dat als het kon iedereen voor een " natuurlijk" medicijn zou kiezen. Als de werking bewezen zou zijn tenminste.......op dit moment heb ik een geliefd iemand die zeer hard aan het vechten is tegen kanker ( chemo) en een geliefde met reuma, dus voor nu zeg ik, lang leve de farmaceutische industrie! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted July 17, 2011 Share Posted July 17, 2011 Ik geloof dat als het kon iedereen voor een " natuurlijk" medicijn zou kiezen. Als de werking bewezen zou zijn tenminste.......op dit moment heb ik een geliefd iemand die zeer hard aan het vechten is tegen kanker ( chemo) en een geliefde met reuma, dus voor nu zeg ik, lang leve de farmaceutische industrie! Ben ik helemaal met je eens daar mogen we dankbaar voor zijn, toch gek dat farmaceutische industrie die toch echt levens red er zo van langs krijgt van sommige. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted July 17, 2011 Share Posted July 17, 2011 Het wordt ze vaak kwalijk genomen dat ze proberen geld te verdienen. Jammer genoeg moet nog steeds iedereen betalen voor z'n eten: zelfs de farmaceutische indrustrie. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted July 17, 2011 Share Posted July 17, 2011 Er wordt wanstaltig veel verdiend in de farmaceutische industrie. Maar zonder medicijnen was het hier een stuk rustiger. Ik was al lang en breed dood zonder pillen. Dus ik sta er wel dubbel in. Onderzoek naar medicijnen kost enorm veel geld. Dat is logisch en begrijpelijk. Wat jammer is dat er vooral onderzoek wordt gedaan naar lucratieve medicijnen en "hippe" ziektes.Kortom: ik wik en weeg maar weet 't niet Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 17, 2011 Share Posted July 17, 2011 Vroeger, heel vroeger, toen we alleen nog planten en kruiden aten, werden we hooguit 30 of 40 jaar toch? Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted July 17, 2011 Share Posted July 17, 2011 Vroeger, heel vroeger, toen we alleen nog planten en kruiden aten, werden we hooguit 30 of 40 jaar toch?Yep, soms werd je wel 45 (zei zij die eergisteren 45 jaar is geworden)... Soms zeggen mensen dat kanker en hartaandoeningen toen niet bestonden. Ja, klopt helemaal. Voordat je kanker kon krijgen was je al dood. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 17, 2011 Share Posted July 17, 2011 Idd. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted July 17, 2011 Share Posted July 17, 2011 Ik geloof dat als het kon iedereen voor een " natuurlijk" medicijn zou kiezen. Als de werking bewezen zou zijn tenminste.......op dit moment heb ik een geliefd iemand die zeer hard aan het vechten is tegen kanker ( chemo) en een geliefde met reuma, dus voor nu zeg ik, lang leve de farmaceutische industrie! Jootje, ik ben het in grote lijnen met je eens. Ik ben ook afhankelijk van medicijnen, maar ben gelukkig niet zoals Bonnie - al lang en breed dood- zonder.(Alhoewel..2 x anti-biotica moeten nemen bij een longontsteking...je weet het niet hè..) Het leven zou alleen een stuk minder aangenaam zijn. Van dat stuk over die pitten werd ik ook verdrietig omdat ik denk dat zelfs de "Slechte" Farmaceutische Industrie dit als medicijn zou gaan maken als het goed zou werken...ze zouden mega verdienen. Ik heb ook zoiets gelezen over zout..: "Zout: De natuurlijke vijand van kanker..van Kees Boegem" ( ja die van de brandzalf -die trouwens erg goed is-) Ik vind het meer dan prima dat er verschillende mensen zijn die alternatieve manieren zoeken om tegen kanker te vechten..graag zelfs, want er is meer onder de zon dan de pil van de dokter...Wat ik wil zeggen, wees vooral voorzichtig met wat je schrijft...je kunt mensen zoveel verdriet doen.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted July 18, 2011 Share Posted July 18, 2011 Daar ben ik het niet mee eens, met dat verdriet doen. Kanker is in mijn familie ook doodsoorzaak nummer 1, maar waarom zou het mij verdriet doen als mensen alternatieven zoeken? Al beloven ze complete genezing: ik heb mijn eigen hersens nog. Soms genezen mensen spontaan. Soms met chemo-kuur. Soms met een alternatieve aanpak. Het is gewoon een onbekende roulette, met veel verliezers. Het doet mij verdriet dat mensen te jong gestorven zijn, maar niet dat andere mensen druk bezig zijn om oplossingen te zoeken. Omdat ik ook weet dat iedere oplossing alleen werkt bij een deel van de mensen. Nooit honderd procent garantie. Nooit.En al zijn er maar een paar gebaat bij pitten kauwen: geweldig voor die mensen!! Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 18, 2011 Share Posted July 18, 2011 Oplossingen zoeken is goed inderdaad, maar je voor 100% vastklampen aan dingen die gewoon niet keer op keer wetenschappelijk zijn bewezen, vind ik wat 'eng'. In bepaalde (nog)lichte gevallen van een ernstige ziekte kan ik het me voorstellen dat je dat wilt proberen. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted July 18, 2011 Share Posted July 18, 2011 (edited) Daar ben ik het niet mee eens, met dat verdriet doen. Kanker is in mijn familie ook doodsoorzaak nummer 1, maar waarom zou het mij verdriet doen als mensen alternatieven zoeken? Al beloven ze complete genezing: ik heb mijn eigen hersens nog. Soms genezen mensen spontaan. Soms met chemo-kuur. Soms met een alternatieve aanpak. Het is gewoon een onbekende roulette, met veel verliezers. Het doet mij verdriet dat mensen te jong gestorven zijn, maar niet dat andere mensen druk bezig zijn om oplossingen te zoeken. Omdat ik ook weet dat iedere oplossing alleen werkt bij een deel van de mensen. Nooit honderd procent garantie. Nooit.En al zijn er maar een paar gebaat bij pitten kauwen: geweldig voor die mensen!! Hey Jasmin,ik was al bang dat ik niet goed over kan brengen waar ik verdrietig van word. Zoals je kunt lezen vind ik alternatieve onderzoeken juist geweldig: ik schrijf:.graag zelfs, want er is meer onder de zon dan de pil van de dokter...Waar ik moeite mee heb is dat er op de site van de abrikozenpitten onder andere wordt geschreven: Van baarmoederhalskanker is bekend dat een volledige regressie mogelijk is in minder dan drie weken. en: Het afsterven van de kankercellen start onmiddellijk na het nemen van de eerste abrikozenpitten..Stel je nu voor dat geliefde net is overleden aan baarmoederhalskanker..en je leest dat ze misschien alleen abrikozenpitten had kunnen kauwen om beter te worden...al die pijn en het verdriet..de ellende in het ziekenhuis..allen hebben zo geleden..Ik wordt verdrietig omdat ze misschien zo gemakkelijk beter had kunnen worden? Hoe moeten haar dochters zich voelen als ze dit lezen?En boos omdat het misschien helemaal niet waar is. Dan is het verschrikkelijk als je het zo opschrijft!En om dat opschrijven gaat het mij...wees toch zo voorzichtig... Edited July 18, 2011 by Guest Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts