Geplaatst: 16 juli 201114 j Ook de perenboom ziet er niet al te best uit. We hebben dit jonge boompje vorig jaar geplant in de tuin. De rand van de bladeren is bruin gekleurd. Bovendien hebben sommige bladeren vreemde plekken: geel met in het midden een rode stip (zie de foto bij de pijltjes). Wat is dit en kan het kwaad? blog/freggel/
Geplaatst: 16 juli 201114 j De bruine rand is denk ik gewoon brandschade. Ik denk dat die rode vlek perenroest is. http://www.fruitbomen.net/informatie/p/3/perenroest-herkennen-en-bestrijden/ Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Geplaatst: 16 juli 201114 j Auteur Ah, dank je wel! Ziet er inderdaad uit als perenroest. Wel jammer dat ik geen flauw idee heb waar een jeneverbes staat. In ieder geval niet in onze tuin, anders hadden we die meteen verwijderd. We gaan in ieder geval meteen de aangetaste bladeren verwijderen. blog/freggel/
Geplaatst: 18 juli 201114 j Ah, dank je wel! Ziet er inderdaad uit als perenroest. Wel jammer dat ik geen flauw idee heb waar een jeneverbes staat. In ieder geval niet in onze tuin, anders hadden we die meteen verwijderd. We gaan in ieder geval meteen de aangetaste bladeren verwijderen. Hoezo een jeneverbes? Brengt die dat over?Ik dat geval heb ik een probleem, we hebben net een jeneverbes geplant..in een hoek van de boomgaard We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 18 juli 201114 j volgens mij zijn alle corniferen en ook meidoorn oppassen bij fruitbomen. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 18 juli 201114 j volgens mij zijn alle corniferen en ook meidoorn oppassen bij fruitbomen. O, ik keek even op internet om hierover te lezen, ik heb het niet geweten..ik ga de jeneverbes ook niet meer uitgraven..de as van mijn vader ligt eronder het schijnt niet bij alle jeneverbessen voor te komen, ik heb een jeneverbes Monarch.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 18 juli 201114 j ik wil ook nog steeds een jeneverbes hoor ik vindt ze lekker ruiken en in zuurkool das mijn favo eten, kan me niks schelen van de roest als je overal op moet letten kan je niks, buren heb toch ook corniferen.Doet je jeneverbes het goed en heeft hij ook altijd de besjes, ik heb steeds het idee dat een jeneverbes stok oud moet zijn voor hij besssen maakt maar geen idee hoe ik daarbij kom en of het waar is. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 18 juli 201114 j ik wil ook nog steeds een jeneverbes hoor ik vindt ze lekker ruiken en in zuurkool das mijn favo eten, kan me niks schelen van de roest als je overal op moet letten kan je niks, buren heb toch ook corniferen.Doet je jeneverbes het goed en heeft hij ook altijd de besjes, ik heb steeds het idee dat een jeneverbes stok oud moet zijn voor hij besssen maakt maar geen idee hoe ik daarbij kom en of het waar is. Hij doet het erg goed. het was geen kleintje, en hij is nu al twee meter. Er zit hier en daar een besje, en er zaten puttertjes in met een nest..heel aandoenlijk. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 18 juli 201114 j wat tof, dat zijn prachtvogeltjes die zie ik bijna nooit en mooi zo'n grote boom, ik zal me van de herfst er ook 1 kopen. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 18 juli 201114 j wat tof, dat zijn prachtvogeltjes die zie ik bijna nooit en mooi zo'n grote boom, ik zal me van de herfst er ook 1 kopen. Ja wie weet verkoopt Frank ze ook? Ik heb hem wel ergens uit Boskoop, maar geen idee waar, mijn zus is hem gaan halen (Wat vogels betreft zijn we erg verwend. ( sorry, even offtopic) We hebben merel, koolmees, pimpelmees, ringmus, roodborst en zwaluwnesten. Een paar dagen geleden zaten we in de tuin naar het huis te kijken. Plots zagen we een winterkoning tegen de muur op gaan. Hij ging een spleet in, en toen kwam er nog een, en nog een, en zo door totdat er 7 winterkoninkjes de muur in waren gegaan. Ik gleed zowat van mijn stoel van vreugde..ik heb erg mijn best gedaan om veel vogels te lokken in de tuin zodat ze rupsjes e.d. voor me kunnen vangen ) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 18 juli 201114 j Cool, er is zoveel meer natuur/beestjes in Frankrijk dan bij ons, ik hoor dat van me broer ook dan heeft hij een coole bidsprinkhaan ofvos in de tuin (wel de kippen opgegeten maar goed) en inderdaad heel veel soorten vogels nuja dat vindt ik echt gaaf, je hebt gelijk dat je aanmoedigd dat ze in je tuin komen is toch maar extra genieten van je tuin waneer er mooie dieren in leven. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 19 juli 201114 j wat tof, dat zijn prachtvogeltjes die zie ik bijna nooit en mooi zo'n grote boom, ik zal me van de herfst er ook 1 kopen. Ja wie weet verkoopt Frank ze ook? Ik heb hem wel ergens uit Boskoop, maar geen idee waar, mijn zus is hem gaan halen (Wat vogels betreft zijn we erg verwend. ( sorry, even offtopic) We hebben merel, koolmees, pimpelmees, ringmus, roodborst en zwaluwnesten. Een paar dagen geleden zaten we in de tuin naar het huis te kijken. Plots zagen we een winterkoning tegen de muur op gaan. Hij ging een spleet in, en toen kwam er nog een, en nog een, en zo door totdat er 7 winterkoninkjes de muur in waren gegaan. Ik gleed zowat van mijn stoel van vreugde..ik heb erg mijn best gedaan om veel vogels te lokken in de tuin zodat ze rupsjes e.d. voor me kunnen vangen )Ik heb geen Juniperus omdat ik besmetting met perenroest wil verkopen. Is 1 van de ergste ziekten die je in je planten kunt hebben. Wij proberen zo veel mogelijk biologisch te telen, en ziekten voorkomen hoort daarbij. Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.