Jump to content

Groentespread

Indy

Recommended Posts

Ik ben er dol op, maar niet op die potjes uit de winkel. Die zijn zo zuur, en zitten vol rotzooi,en weinig groenten. Dus ik maak ze zelf.

Omdat ze maar een week ongeveer houdbaar zijn, maak ik steeds verse.Ik snij wel in 1 x alle groenten, en vries de rest in, zo kan ik steeds wat pakken. Mijn mix bestaat vaak uit:

kool

paprika

wortel

selderij

lenteui

augurk (uit mijn inmaakvoorraad)

oostindischekers kappertjes (uit mijn inmaakvoorraad)

tomaat

Van alles neem ik wat, en dan ga ik smaken maken met (zelfgemaakte) mayonaise,yoghurt,kwark of melkkefir, tomatenpuree,kruiden,enz.

2e33159573934a5596689228c69e8d8d41091524738072.jpg

Deze is gemaakt met :kool.paprika;wortel,lenteui,bieslook,augurk, met tomatenpuree, mayonaise, een beetje worcestersaus , beetje chilipoeder (van vorige peperjaar) Tussendoor steeds ff proeven of je m lekker vind.

Edited by Guest

Nou zeg! Ik dacht een week of twee terug: ik heb eigenlijk zin in een boterham met sandwichspread... Zou dat zelf te maken zijn? En kijk hier: Super-Indy to the rescue!

Nu ff druk met 1001 andere dingen.

Maar deze komt zeker op de lijst ergens volgende week!

wees bevriend met kleine dingen

Ik ben benieuwd naar jouw variatie. Dit is mijn man zijn favoriet:

Een handje witte kool

een handje paprika,

2 wortels

een stengel bleekselderij,

2 augurken

twee eetlepels mayo

1 eetlepel kwark/yoghurt (oid)

chilipoeder naar je eigen smaak

kerriepoeder of massala naar eigen smaak

kurkuma (naar eigen smaak.

Alles in de blender, proeven of ie goed is, eventueel het een en ander aanvullen naar eigen smaak.

En hop in een potje .

Oh, leuk topic Ik ga jouw recept ook eens proberen Indy!

De houdbaarheid is echt oppassen geblazen ja. Ik had een spread gemaakt van zongedroogde tomaat, walnoot en salie, maar ik moest de helft

wegdoen vanwege schimmel, heb nog een reddingspoging gedaan maar het mocht niet baten.

Leuk Indy

Die houdbaarheid vind ik ook een probleem.

Je zou het kunnen invriezen in ijsblokbakjes. Kun je ook meer tegelijk maken.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Huh??

Zo vries ik ook tomatenpuree in. Gaat prima, niks waterig.

En als ze goed bevroren zijn, haal ik ze uit de vorm en doe ze in een plastic zak. Dan weer zoveel mogelijk los van elkaar terug in de vriezer, in eerste instantie. Dan kun je ze later prima apart uit de zak halen. Of gewoon in die bakjes laten zitten kan natuurlijk ook

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.