Indy Geplaatst: 26 april 2018 Geplaatst: 26 april 2018 (aangepast) Ik ben er dol op, maar niet op die potjes uit de winkel. Die zijn zo zuur, en zitten vol rotzooi,en weinig groenten. Dus ik maak ze zelf.Omdat ze maar een week ongeveer houdbaar zijn, maak ik steeds verse.Ik snij wel in 1 x alle groenten, en vries de rest in, zo kan ik steeds wat pakken. Mijn mix bestaat vaak uit:koolpaprikawortelselderijlenteuiaugurk (uit mijn inmaakvoorraad)oostindischekers kappertjes (uit mijn inmaakvoorraad)tomaatVan alles neem ik wat, en dan ga ik smaken maken met (zelfgemaakte) mayonaise,yoghurt,kwark of melkkefir, tomatenpuree,kruiden,enz. Deze is gemaakt met :kool.paprika;wortel,lenteui,bieslook,augurk, met tomatenpuree, mayonaise, een beetje worcestersaus , beetje chilipoeder (van vorige peperjaar) Tussendoor steeds ff proeven of je m lekker vind. 26 april 2018 aangepast door Gast Quote
Charly Geplaatst: 26 april 2018 Geplaatst: 26 april 2018 Nou zeg! Ik dacht een week of twee terug: ik heb eigenlijk zin in een boterham met sandwichspread... Zou dat zelf te maken zijn? En kijk hier: Super-Indy to the rescue! Nu ff druk met 1001 andere dingen.Maar deze komt zeker op de lijst ergens volgende week! Quote wees bevriend met kleine dingen
Indy Geplaatst: 26 april 2018 Auteur Geplaatst: 26 april 2018 Ik ben benieuwd naar jouw variatie. Dit is mijn man zijn favoriet:Een handje witte kooleen handje paprika,2 wortelseen stengel bleekselderij,2 augurkentwee eetlepels mayo1 eetlepel kwark/yoghurt (oid)chilipoeder naar je eigen smaakkerriepoeder of massala naar eigen smaakkurkuma (naar eigen smaak.Alles in de blender, proeven of ie goed is, eventueel het een en ander aanvullen naar eigen smaak.En hop in een potje . Quote
Anna3 Geplaatst: 26 april 2018 Geplaatst: 26 april 2018 Oh, leuk topic Ik ga jouw recept ook eens proberen Indy! De houdbaarheid is echt oppassen geblazen ja. Ik had een spread gemaakt van zongedroogde tomaat, walnoot en salie, maar ik moest de helft wegdoen vanwege schimmel, heb nog een reddingspoging gedaan maar het mocht niet baten. Quote
speets Geplaatst: 26 april 2018 Geplaatst: 26 april 2018 Leuk Indy Die houdbaarheid vind ik ook een probleem.Je zou het kunnen invriezen in ijsblokbakjes. Kun je ook meer tegelijk maken. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Charly Geplaatst: 26 april 2018 Geplaatst: 26 april 2018 Je zou het kunnen invriezen in ijsblokbakjes.Zou het dan niet wat nat worden Quote wees bevriend met kleine dingen
speets Geplaatst: 26 april 2018 Geplaatst: 26 april 2018 Huh?? Zo vries ik ook tomatenpuree in. Gaat prima, niks waterig. En als ze goed bevroren zijn, haal ik ze uit de vorm en doe ze in een plastic zak. Dan weer zoveel mogelijk los van elkaar terug in de vriezer, in eerste instantie. Dan kun je ze later prima apart uit de zak halen. Of gewoon in die bakjes laten zitten kan natuurlijk ook Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Indy Geplaatst: 26 april 2018 Auteur Geplaatst: 26 april 2018 Hier heb ik dat probleem niet echt, wij eten binnen een week zo'n pot rustig leeg. Maar je kunt natuurlijk ook kleinere hoeveelheden maken. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.