Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi Tanja,

Bedankt voor jouw reactie natuurlijk!

Het topic waar je naar refereert heb ik natuurlijk ook gelezen. & hoewel je ze hebt zien eten wat ik ook wel geloof, weet je wel zeker dat ze niet al beschadigd waren en dat ze hier gewoon verder van hebben gegeten? Bij mij is er namelijk echt niks beschadigd ook de potten met radijsjes niet waarin ze complete nesten hebben gebouwd!

Of misschien heb jij gewoon last van een vervelend soort mieren! Er zijn zoveel verschillende soorten!

Even een update bij mij heb 2 lokdoosjes van hg gehaald en binnen geen mier meer te zien dus ok ik ben tevreden! Ps 1 doosje voor de deur en 1 erachter in de tuin zitten ze nog wel maar mogen ze lekker blijven van mij

Geplaatst:

De Action verkoopt mierenpoeder. Zit in kokers en ziet er uit als roze suiker. Eerst strooide ik het los. Niet zo'n succes. Nu los ik 20 gram op in een halve liter water en spuit het 's-morgens of 's-'s-avonds als er geen beweging meer is rond het nest. Voor de grote nesten los ik 40 gram in een liter op. Ik spuit het vanuit een lege lampoliefles met tuutje zo veel mogelijk geleidelijk in het nest. Gegarandeerd dat dat nest daarna uitgeschakeld is. Ik heb het vanaf eind april bij 5 nesten gedaan en alle mieren zijn dood. Busje is geel van kleur en kost 2,99. Er zit 250 gram in.

c8017d0db701db210eafe118d4e4d51f.jpg

Geplaatst:

In de strijd tegen mieren bij en in huis heb ik heel goede ervaring met het gebruik van Borax. De stof (kristallijn poeder) is vrijwel onschadelijk voor mens en dier en een 500gr pak is voor een paar € te krijgen of te bestellen bij de drogist.

Is zelfs als oplossing verkrijgbaar als spoelvloeistof voor wondjes in de mond. De oplossing is niet geschikt om mieren te bestrijden.

Qua giftigheid voor de mens (giftigheid van stoffen is gerelateerd aan hoeveelheid) is borax te vergelijken met keukenzout, na ca 400 gr ga je naar de eeuwige jachtvelden.

Werkwijze:

Meng 3 lepeltjes suiker met 1 lepeltje borax.

Voeg zo weinig mogelijk water toe tot de mix oplost en een dikke kleurloze stroop ontstaat.

Ik heb een klein voorraadje in een mini-jampotje.

Laat wat druppels op een kartonnen strip vallen en leg die waar mieren komen.

Omdat bij regen alles wegspoelt heb ik zelf een navulbare mierenlokdoos gemaakt. B.v. een leeg Diele-pastilles doosje werkt perfect omdat de bodem wat hoger ligt komt er geen regenwater bij de lokstof. Aan 2 kanten een gaatje maken en klaar is Kees (of wie dan ook )

Mieren snoepen ervan en nemen het mee naar het nest.

Edit: oh ja .... doosje niet in de volle zon leggen, bv achter pot met planten is prima.

2018060320512063101528051968.jpg

Geplaatst:

Ik bestrijd alleen de mieren , die een poging doen mijn huis binnen te komen , door in de ingang van hun holletje een beetje kaneel te strooien,

Ze worden helemaal gek van die lucht , en smeren em . De rest van de mieren in mijn tuin laat ik lekker zitten . De vogels en insect etend zoogdieren in mijn tuin ruimen e wel op .

Geplaatst:

We hebben elk jaar last van mieren die langs vensterramen naar binnen kruipen.

Er zat eens een mierennest in een kast met koeken en ships.

Het jaar dat de groeiwedstrijd hier was om ter zwaarste koolrabi te kweken kropen mieren in de koolrabi om te eten.

Ik heb toen met pyrethrum gespoten maar ze maakten gewoon een nieuw nest om verder aan de koolrabi te eten. Ik heb toen een plakkertje geplakt op het gat waar ze inkropen en dat heeft ze tegengehouden. In de serre had ik enkele jaren terug een enorme bladluizenplaag die door mieren werd geleid. Enkele pepers en komkommers/meloenen moesten er toen aan geloven.

Kan het dat de honingdauw een voedingsbodem is voor schimmel? Ik heb toen een komkommerplant verloren door een of ander schimmel.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...