Bertus Posted May 26, 2018 Share Posted May 26, 2018 In het topic over bestuiven en mismatch van bloeitijd wordt het enten van kiwi op k.bes, en k.bes op kiwi genoemd.Kan iemand mij uitleggen (of verwijzen) hoe en wanneer dat gedaan kan worden?Tips ... bes op kiwi of omgekeerd? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bertus Posted May 27, 2018 Author Share Posted May 27, 2018 Heb wellicht mijn vraag wat te open gesteld.Ik had en heb natuurlijk in en buiten het forum ook al gezocht naar informatie over stekken en oculeren maar er is weinig te vinden over het om-enten / bijplaatsen van andere variƫteiten.Dus wat verder ingezoomd:# Wat is voor een beginneling het gemakkelijkste uit te voeren?# Waar worden bij om-enten de beste resultaten mee bereikt? ---* Oculeren? Uitvoer in zomer. ---* Enten? Stekjes nemen in winter en uitvoeren in voorjaar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fruittuin17 Posted May 28, 2018 Share Posted May 28, 2018 Ik ben ook wel benieuwd. Mocht er eens een label verkeerd gehangen zijn en je hebt 6 jaar gewacht en het blijkt een mannetje te zijn... altijd leuk als je er dan een dametje op kan plakken die gelijk de ontwikkelde groeikracht van het ontwikkelde wortelgestel mee kan pakken. Of juist om een mannetje op het vrouwtje te enten voor de bestuiving zodat 1 plant genoeg is Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts