Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Aardbei als bodembedekker

Elmigo

Recommended Posts

Dag iedereen!

Op mijn balkon staan een aantal potten met bessenstruiken erin. Nu dacht ik dat het leuk zou zijn om aardbeitjes te laten groeien op de aarde in deze potten, zodat het niet zulke saaie en "lege" potten meer zijn. Waar ik bang voor ben is dat de aardbei alle voeding van de bessenstruik weg zal nemen. In de volle grond hoef je daar (lijkt mij) niet bang voor te zijn, maar in een pot is de ruimte beperkt. Is er iemand met ervaring hiermee? Kan ik dit beter laten of maakt het niet veel uit?

2018052811213239271527499307.jpg

Nog geen ervaring, maar interessant is het wel. Das een beetje een polycultuur mulch idee.

Ik denk dat zoiets best mogelijk is, maar handig is te letten op de wortels.. als je een met diepgaande wortels combineert met oppervlakkig blijvende wortels zou dat zomaar goed kunnen gaan.

Zo heb ik afgelopen jaar geprobeerd zoiets te doen met witte klaver - die zou dan wel weer stikstof aan de bodem moeten toevoegen maar die wortelde en vermeerderde misschien wel te stevig dat 't ook niet echt een succes was. Wellicht eens herhalen met wat microklaver..

Maar ik hou me geabonneerd hier, ben benieuwd!

Bij mijn toona chinensis werkt dit prima, maar die wil ik sowieso niet tegroothebben. Bij bessen struiken heb ik ook al gewoon bessen gehad, met aardbeien als levende mulch. maar de bessen struiken nooit langer dan twee jaar in die combinatie gehad. Je kan sowieso toch een beetje extra voeding erin doen?