speets Posted June 1, 2018 Share Posted June 1, 2018 (edited) Mijn kipjes krijgen om onduidelijke redenen dat meel niet weg. Het is volledig kippenlegmeel van de Welkoop.In het begin dacht ik dat ze verwend waren en liet ze - zoals aangeraden wordt - de bak eerst leegeten.Maar dan hadden ze zo'n honger dat ze me op het laatst bijna aanvlogen, en ze waren ook flink vermagerd! Nu maak ik slobber van dat meel, met karnemelk en/of hangop. En dat moet - nu de bodem van de zak in zicht komt - meerdere malen per week! Zeker de helft van het voer bestaat nu uit dat meel Ik vind het niet nodig om het duurste van het duurste voer te kopen, maar heeft iemand een goed alternatief voor volledig legmeel voor krielen? (Dus geen korrel). Edited June 1, 2018 by Guest Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorwen Posted June 1, 2018 Share Posted June 1, 2018 ik geef dit: https://avevewinkels.be/Producten/Detail/dier/kip/voeding/chicken-garden-mix-176/ebbe2 Hier zit gebroken mais in, dus niks te groot voor krieltjesmaar zoals gewoonlijk halen ze er eerst de lekkere dingen uit (zonnebloempitten) en de rest blijft soms wel liggen.vooral het lijnzaad. Meel eten ze hier ook niet... te fijn misschien? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted June 1, 2018 Author Share Posted June 1, 2018 P.S. Ik woon in Nederland Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AH84 Posted June 1, 2018 Share Posted June 1, 2018 Minder voer geven proberen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nasuada Posted June 1, 2018 Share Posted June 1, 2018 Ik mix altijd 1x legkorrel met 1x gemengd graan.Dat gaat goed.Mijn kuukens had ik kuikenmeel maar omdat ik op de grond strooi Zodat ze wat te zoeken hebben ging er naar mijn gevoel veel verloren.Geen meel voor ons.WELKOOP is overigens vrije duur . Ik betaal voor 20 kg 8.95 bij de distel. Quote https://www.deblijehoeve.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts