annaelizabeth Geplaatst: 8 juni 2018 Geplaatst: 8 juni 2018 Weet iemand welk dier hier verantwoordelijk voor kan zijn?Het beest sleept (blijkbaar) juist met onrijpe aardbeien.Ik heb voorlopig even de mollenverjager aangezet, al zal dat niet veel resultaat hebben. In de buurt van Schiphol zijn nu een keer ongeveer alle ondergrondse gravers doof of bestand tegen veel grondlawaai. Quote
warmoezenier Geplaatst: 8 juni 2018 Geplaatst: 8 juni 2018 Dit zijn muizen, die eten de zaadjes van de aardbeien. Ze nemen vooral de onrijpe aardbeien omdat de zaadjes dan nog boven de aardbei uitsteken, bij rijpe aardbeien liggen ze verdiept. Quote
nivo Geplaatst: 8 juni 2018 Geplaatst: 8 juni 2018 Marterachtigen zijn verzamelaars, bij gebrek aan dierlijk voedsel eten ze ook vruchten. Knaagdiertjes kan ook maar dan zou je daar sporen van moeten zien op de vrucht zelf. Is de aardbei geplukt of los geknaagd van de plant? let ook eens op voetsporen, marters hebben nagels die sporen achter laten. Quote
Veldjesgraaf Geplaatst: 8 juni 2018 Geplaatst: 8 juni 2018 Ik vroeg me ook af waar al die aardbeien bleven. Tot ik vanmiddag de rabarberplant naast de aardbeien onderhanden nam. Onder die grote bladeren lagen allemaal zonerkoninkjes. En muizen, die zitten hier volop ja. Misterie opgehelderd. Quote
Charly Geplaatst: 8 juni 2018 Geplaatst: 8 juni 2018 Wat een verhaal joh! Daar had ik nou nog nooit van gehoord. Sterkte en succes! Quote wees bevriend met kleine dingen
svvoorden Geplaatst: 11 juni 2018 Geplaatst: 11 juni 2018 Zeker muizen of woelmuizen. Bij mij hebben woelmuizen 2 jaar geleden ook alle aardbeien verzameld. Hun gang kwam boven midden in het aardbeienbed en daarnaast lagen wel 100 groene aardbeien.Lastig om te bestrijden die woelmuizen maar volgens mij is dat een andere topic.... Quote
Citroentje Geplaatst: 14 juni 2018 Geplaatst: 14 juni 2018 Het zouden inderdaad woelratten/muizen zijn ik heb ze ook!Je zou het kunnen herkennen door de gangen stelsels die ze maken zoals hierboven ook al door ssvoorden is geopperd. Vandaar dat ik dit jaar heb besloten om plastic vlaggetjes rond mijn landjes te zetten in de hoop dat ze ervan schrikken.Ze zijn namelijk beschermd. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.