Jens Segaert Posted June 9, 2018 Share Posted June 9, 2018 Ik heb een atlantic giant waarvan zijn hoofdstengel is open gebarsten.Ik had het vorig jaar ook. Weet iemand hoe dit komt en of dat de plant het gaat overleven? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted June 9, 2018 Share Posted June 9, 2018 Dit zie je vaak bij slakkenvraat. Maar ik kan op de foto niet zien of dit ook bij jou het geval is.De plant gaat dit overleven zolang het maar niet gelijk na de wortels is gebeurt.Dat zie je vaak bij jonge planten.Of het stuk na de beshadiging levensvatbaar is, is afhankelijk van de situatie.Zijn er al wortels op deze uitloper en hoe groot is de beschdiging.Het is niet ideaal maar de plant zal blijven groeien en eventueel nieuwe ranken maken. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 10, 2018 Share Posted June 10, 2018 de stengel ziet er mi een beetje bleekjes uit, oorzaak? (te veel water? te weinig stikstof?)als ie verderop kan wortelen heeft ie wel weer power, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted June 17, 2018 Share Posted June 17, 2018 Heb het bij mij ook wel meermaals gezien. Kan nu bij jou door slakken komen hoor ( of wat ik dan eerder denk, is dat de slakken er op afkomen nadat dit gebeurd is, maar soi ) , maar bij mij was het torderen. Dus de hoofdstengel groeit, legt zich op de grond, groeit en groeit, de top die zich steeds iets opricht en groeit en zwaarder wordt en door die zwaarte weer moet gaan liggen. Bij dat gaan liggen ( of draaien van de wat langere tijd een bepaalde windrichting ) draait de stengel een stuk een andere kant op, een 50-70 cm verder terug van de top. Snap je mn verhaal ? Bij mij althans was dat mijn verklaring. door tordering barst de stengel open. Plant groeit gewoon verder. Vind de plant inderdaad wel wat erg bleek ja. Maar denk eigenlijk niet dat daar de oorzaak zit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Segaert Posted June 19, 2018 Author Share Posted June 19, 2018 ja snap het, bedankt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts