Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Aanplant vorig jaar op terras, gaat nu dus tweede seizoen in. Mogelijk een tekort aan iets?

Voorjaar kalk en iets bemest met koemest (grote plantgat dus weinig).

Alle trossen op 4 trosjes na weg gesnoeid.

Zie fotos.

image75581529832091.jpg

image24871529832109.jpg

image37541529832126.jpg

Geplaatst:

Kun je ook een foto plaatsen van de druiven trosjes.

Ik meen daar iets wits op te zien. Of komt dat door de belichting?

Staat hij op een zuidmuur of iets zuidoost/west?

Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop .

De kleinste met de grootste keuze.

http://www.windindewilgen.nl

Geplaatst:
  • Auteur

Staat op een muur op het zuiden. De trossen hebben niks wit. Hoogstens een paar bruine spikkels maar ik verwacht daar niks ergs van.

Ik zie geen signalen van schimmel, ook achterkand blad niks mis mee..

Wat zou de muur uitmaken?

Geplaatst:

Hij zit wel wat erg strak tegen de muur, de hele plant, de takken, de bladeren, de trossen. Beter 15-20 cm van de muur afhouden. De hitte op zuid, kan wel erg sterk worden zo en bij een druif is lekker luchtig / wind door de bladeren en trossen wel van belang

Niet dat dat misschien het nu al herfstige blad verklaard hoor. Het is het oudere blad wat dat laat zien he ? De jongere bladeren zijn toch helemaal prima. Ik verwacht geen magnesium gebrek trouwens, dan zou het nieuwere blad dat ook wel laten zien. Eerder droogte toch ? ergens een paar weken terug een keer langere tijd toch te droog / te warm gestaan ? Ben je een weekje weg geweest in die warmte ?

Geplaatst:
  • Auteur

Hmm, 15-20cm van de muur afhouden gaat heel lastig worden. Ik weet niet hoe ik dat nog moet realiseren.

Ik ben net terug van vakantie ja, ik kan me niet herinneren dat het ervoor ook al was, maar ook niet met zekerheid zeggen dat het er niet was. Al wordt het automatisch bewatert, maar mogelijk onvoldoende.

Inderdaad enkel het oude blad lijkt aangetast.

Geplaatst:

muurtjes op het zuiden gericht kunnen nogal heet worden, speciaal dit jaar. Dus ook extreem droge lucht rondom de plant.

Voor de rest heeft bit al het gras weg gemaaid

Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop .

De kleinste met de grootste keuze.

http://www.windindewilgen.nl

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic