Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Druif met herfstdepressie, hartje zomer

Featured Replies

Geplaatst:

Heeft iemand enig idee wat er met deze druif aan de hand is? Hij lijkt wel te denken dat het herfst is en iets peuzelt het blad op.

Tips wat er gedaan kan worden om de druif er weer bovenop te helpen, zijn ook welkom natuurlijk!

6E88C333-AC00-4FF3-8461-96FA98B5601257961530543874.jpeg

39ED9221-B16C-46C8-ADF7-83307C06CC1797701530543875.jpeg

9EE1E325-3758-44D4-8813-E45D490DA43D23351530543876.jpeg

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Geplaatst:

wow, serieus tekort of overschot? in de kas?

te hoge PH, teveel kalk? te weinig stikstof?

die gaatjes vallen erin omdat het niet goed gaat, necrose

ik zou niet weten wat nu goed is, neutrale compost is altijd goed, misschien een beetje pokon proberen voor de stikstof?

Geplaatst:
  • Auteur

Het gekke is, de andere twee druiven die ernaast staan, hebben nergens last van. Toch maar eens kijken wat er anders is gegaan bij deze druif.

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Geplaatst:

Lijkt op te warme muur...

Geplaatst:

Maar die ziet er zeker niet gezond uit...heeft de druif wel voldoende water gekregen? Plant wat munt of thym aan de voet van de druif, en géén tomaten!

goede_slechte_buren_combinatieteeltenfruit.htm

Geplaatst:

De vreterij aan de bladeren lijken mij kevertjes. De gegroefde lapsnuitkever ( taxuskever ) geeft ook wel dit beeld. Een andere; druivencicade doet dit ook en maakt ook zulke gaten in het centrum van het blad.

Je zegt dat de druivenplanten die hier naast staan dit beeld niet hebben ( van die kevers ). Dan moet ik denken aan een sterke verzwakte plant waar ook speciaal die beesten voor kiezen. Wat is er met deze plant anders dan bij de anderen ?

Je plaats foto's, heel fijn, maar je zegt verder eigenlijk niets he ? Op wat voor wand staat deze druif. expositie dus. Lijkt het nou alsof er boven deze druif een afdak is ( lijkt schaduw van boven te komen.

Bemesting. Heb je iets gegeven dit voorjaar, zo ja, wat en hoeveel.

Water. Heb je deze druif al eens water gegeven ? Hoe staat ie daar in de grond ? Heb je een opname van de voet ?

Ik zie algehele malaise. En wel een behoorlijke forse ook. Hoe lang is dit al zo ? Wat we zien is niet iets van de laatste 2 weken.

Droogte zou een ( mede ) oorzaak kunnen zijn, maar te veel water geven bv ook.

Een dergelijk beeld van chlorose wijst wel op iets serieus ja.

Wortelporobleem ? vraat aan de voet. woelmuizen ? Graverij ivm leidingen ? whatever.

Aan een speciaal tekort aan iets hoef je bij dit beeld niet echt te denken lijkt me. te veel kalk of te weinig en dergelijke opties. Dit beeld is veel dramatischer. Er is iets loos bij di plant. in de grond. Of met zijn standplaats. Of de laatste 2 maanden. ( en dan komt de optie droogte weer )

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.