Jump to content

site met recepten kruidenmedicijnen maken

Berti

Recommended Posts

het boek waar ik het uit heb geleerd heeft iemand ook deels op internet gezet, en dat staat hier.... http://www.natuurlijkerwijs.com/remedies.htm

als jullie het leuk vinden wil ik wel wat meer bronnen posten?

zelf gebruik ik het boek the complete illustrated holistic herbal van david hoffmann. (heeft veel geschreven hierover)

kruidengeneeskunde is een traditie die niet verloren mag gaan!

erg leuke site ja en erg leuke naam maar ik geef toch de voorkeur aan die van mezelf want die zit aan mij vast

het is ook erg interessant om de echte oude dingen te lezen waar ik een aantal van verzameld heb....zijn zo gek nog niet.

verloren gegane kennis.

erg leuke site ja en erg leuke naam maar ik geef toch de voorkeur aan die van mezelf want die zit aan mij vast

het is ook erg interessant om de echte oude dingen te lezen waar ik een aantal van verzameld heb....zijn zo gek nog niet.

verloren gegane kennis.

Gelukkig is die kennis niet geheel verloren gegaan en je merkt overal en ook op dit forum dat er veel mensen geïnteresseerd zijn in de kruidengeneeskunde en de huis, tuin en keukenkruiden. Het is jammer dat er tegelijkertijd zo`n hetze is ontstaan tegen de homeopathie en de antroposofische geneeskunst. Ik heb een antroposofische arts maar ik krijg steeds minder middelen vergoed van de verzekering..in plaats daarvan moet ik dure chemische pillen nemen die ik niet ( of nog niet) wil. Mijn huisarts ( die ook gewoon allopathisch arts is) stimuleert wel het gebruik van kruiden dat is wel erg prettig.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

nee ik bedoelde dus de kennis van veel langer dan voordat jij en ik op deze aardkloot rondliepen.

maar toch zeer bruikbaar.

zal eens opsnorren wat het ook weer was.....

jij boft met jouw huisarts zeg!! die huisartsen van tegenwoordig weten niet wat ze missen en wat een verrijking het zou kunnen zijn....

Helaas is dat idd zo. Ze vergoeden liever iets wat meteen werkt. Want stel je voor dat je weer voor iets anders bij ze aan moet kloppen. Het is maar net waar je je geld mee wilt verdienen. Maar Jet, in Frankrijk hebben ze toch een heel andere regelgeving qua gezondheidszorg? Ooit zoiets gezien tijdens een docu van Michael Moore.

Edited by Guest

Good things come in small packages

Helaas is dat idd zo. Ze vergoeden liever iets wat meteen werkt. Want stel je voor dat je weer voor iets anders bij ze aan moet kloppen. Het is maar net waar je je geld mee wilt verdienen. Maar Jet, in Frankrijk hebben ze toch een heel andere regelgeving qua gezondheidszorg? Ooit zoiets gezien tijdens een docu van Michael Moore.

Helly, ik ben gewoon een Nederlander die in Nederland woont. Dus ik heb hier niet zoveel te maken met de gezondheidszorg, het systeem is inderdaad anders dan bij ons. Ik ga liever naar Nederland naar een dokter, want hier krijg je snel penicilline en een berg pilletjes. Onderzoeken duren hier soms langer.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎