Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Wanneer mag je uitlopers verwijderen?

Nieuw

Recommended Posts

Onder de onderstam zijn er 3 uitlopers waar ik dacht dat beter rond december kan verwijderen, zo te zien heb ik het mis want op de uitlopers zag ik paar uur geleden groene insect erop die kan vliegend zich kan verplaatsen. Heb geen flauw idee wat het en het is te klein om foto van te maken en blijft contineu verplaatsen als je dicht in de buurt komt. Kan het zijn dat de uitlopers van geente onderstam de boom zwak heeft gemaakt? Het is heel raar want de book ziet erg gezond uit.

Het gaat om Nectarine mini boom (het wordt eerste jaar dat ik heb)

Soort ras: Flavourtop (denk dat verkeerd heb geschreven:$)

Waar ik alleen last van had is dat telkens mini spinnen erop zaten dus telkens heb ik verwijderd zonder te doden en de spinnenwebben had ik ook weg gehaald. Dat kan geen schade geven dacht ik want op elke boom kan je minstens 1 spin vinden?

Maakt lengte van scheuten uit om van af te trekken.

Jawel dat maakt wel wat uit. als de scheuten al langer en steviger zijn moet je niet gaan lopen trekken, dan trek je je boompje kapot. Je hebt vast wel een snoeischaar.

Alleen als die scheuten nog heel jong zijn, kun je ze wegwrijven / er af trekken. Je moet geen wond maken aan de stam.

Luizen : zijn zo veel topics over Nieuw, je hebt daar vast al eens een topic over gelezen op het forum.

Of bieslook poten helpt weet ik niet, zelf heb ik de ervaring dat dat niks uitmaakt, maar wie weet. Maar in die pot van dat nectarine boompje wat we al eens gezien hebben, daar moet je niet ook nog eens bieslook er bij gaan zetten, daar is geen ruimte voor. Gewoon de luizen wegwrijven zodra je ze ziet.

Ik las dat door knippen/snoeien weer nieuwe terug komt. Dan moet ik zeker zo doen eerst knippen/snoeien en wanneer nieuwe aan groeit dat ik van af moet trekken of aan wrijven?

Er is veel topic en op andere websites komt je weer tegenovergestelde antwoorden tegen, zoals als de luizen sap vrij komt dan ontstaat weer een andere soort insect waardoor dat insect infectie geeft met andere woorden dan heb je last van schimmels.

Je hebt jaren lang ervaring dan probeer ik wel aan te wrijven.

Ik laat het wel weten als dat geholpen heeft