Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Nog iemand die er in tuint


tuinierstudent

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Nadat ik jaren tegen iedereen heb gezegd dat er nooit een stukje levend groen in mijn appartement zou komen, ging het een tijdje terug toch mis.

Kreeg een tweetal minitomatenplantjes en in plaats van ze weg te gooien dacht ik dat het wel grappig was om te proberen ze verder te laten groeien. Juist, dom, nooit aan beginnen...

 

Probleem is dat ik na 3x verpotten van die dingetjes nu een grotere plantenbak heb gekocht, een eigen ministellage met lichten in elkaar heb geknutseld, en in elke winkel al het tuiniergebeuren zit te bekijken.

 

Maar goed, if you can't beat em, join them!

 

P.S. Bij gebrek aan ruimte buiten, heb ik alleen plaats op vensterbanken en onder belichting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom. Wat een grappig verhaal

Ja het is een virus, dat moestuinieren. Eenmaal eraan begonnen is t niet meer tegen te houden. Wacht maar tot je je 1e tomaat proeft!

 

Maar goed, if you can't beat em, join them!

Kijk, een probleem-oplosser

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met lampen moet je de kleuren voor groei en bloei goed in de gaten houden. Ik heb zelf 2 tl lampen (6500 kelvin) om paprika/pepers op te kweken in februari/begin maart:

https://www.moestuinforum.nl/kweekkastje-voor-zaailingen-t497.html

Alleen bladgroente is het denk ik wel haalbaar, om tomaten ed met bloemen en vruchten te krijgen moet je al wat speciale lampen hebben die het juiste kleurenspectrum kunnen uitstralen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...