tuinierstudent Geplaatst: 21 juli 2011 Geplaatst: 21 juli 2011 Hallo iedereen, Nadat ik jaren tegen iedereen heb gezegd dat er nooit een stukje levend groen in mijn appartement zou komen, ging het een tijdje terug toch mis.Kreeg een tweetal minitomatenplantjes en in plaats van ze weg te gooien dacht ik dat het wel grappig was om te proberen ze verder te laten groeien. Juist, dom, nooit aan beginnen... Probleem is dat ik na 3x verpotten van die dingetjes nu een grotere plantenbak heb gekocht, een eigen ministellage met lichten in elkaar heb geknutseld, en in elke winkel al het tuiniergebeuren zit te bekijken. Maar goed, if you can't beat em, join them! P.S. Bij gebrek aan ruimte buiten, heb ik alleen plaats op vensterbanken en onder belichting. Quote
Jorg Geplaatst: 21 juli 2011 Geplaatst: 21 juli 2011 Grappig hoe dat kan gaan, welkom! Jammer dat je alleen een vensterbank hebt, plantjes zullen het daar nooit zo goed doen als buiten Quote
Frank Houweling Geplaatst: 21 juli 2011 Geplaatst: 21 juli 2011 Hallo! Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Helly Geplaatst: 21 juli 2011 Geplaatst: 21 juli 2011 Welkom. Wat een grappig verhaal Ja het is een virus, dat moestuinieren. Eenmaal eraan begonnen is t niet meer tegen te houden. Wacht maar tot je je 1e tomaat proeft! Maar goed, if you can't beat em, join them!Kijk, een probleem-oplosser Quote Good things come in small packages
Nicolette Geplaatst: 21 juli 2011 Geplaatst: 21 juli 2011 gaat wel lukken op je vensterbank hoor. Welkom en veel tuin plezier. Quote
tuinierstudent Geplaatst: 22 juli 2011 Auteur Geplaatst: 22 juli 2011 Hahahah, Bedankt voor het warme welkom... Ik zit nu met het idee... joh, zal ik gewoon zo'n zwaar MH licht kopen en die ergens ophangen?Als iemand een goed idee heeft hoor ik het zeer graag! Quote
Jorg Geplaatst: 22 juli 2011 Geplaatst: 22 juli 2011 Met lampen moet je de kleuren voor groei en bloei goed in de gaten houden. Ik heb zelf 2 tl lampen (6500 kelvin) om paprika/pepers op te kweken in februari/begin maart:https://www.moestuinforum.nl/kweekkastje-voor-zaailingen-t497.htmlAlleen bladgroente is het denk ik wel haalbaar, om tomaten ed met bloemen en vruchten te krijgen moet je al wat speciale lampen hebben die het juiste kleurenspectrum kunnen uitstralen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.