Geplaatst: 2 augustus 20187 j Kan het zijn dat in de toekomst iedereen een tuinkast heeft in hun huis? Ik ben een design studente aan de TU Delft en voor mijn honours programma wil ik een tuinkas ontwerpen voor in huis. Ik ben opzoek naar commentaar, eigen ervaringen, en vooral suggesties voor wat een tuinkas zou moeten doen, waar het geplaatst kan worden of wat het zou moeten produceren. Kunnen jullie mij helpen met suggesties, eisen en wensen? Reacties zijn erg gewenst! En ook kan deze 5 minuten enquete ingevuld worden (Engels) : https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeeTIaEkGWpLUz8BkXfU1qKgXaO4wIYa_Vak1dohBTZvJO2IQ/viewform?usp=sf_link Alvast bedankt! Naomi
Geplaatst: 2 augustus 20187 j hi welkomeen tuinkas in huis? waarom zou je dat willen? ons huis is al een tuinkasje toch? met evt wat extra licht en/of warmteof denk je aan zo een Ikea opstelling?
Geplaatst: 2 augustus 20187 j Wat RobO zegt, waarom zou je dat willen? Ik ben blij als al dat binnen opgekweekte spul eenmaal naar buiten kan. Groente uit de volle grond (of desnoods in een grote pot buiten) smaakt het best en is het meest gezond, en kost ook de minste energie. Ik denk dat je qua doelgroep hier niet echt aan het juiste adres bent...
Geplaatst: 3 augustus 20187 j Ik vind het wel leuk. Je kan het gebruiken voor de opkweek van planten in het voorjaar en voor mensen die geen tuin hebben is het toch ook een leuke oplossing?
Geplaatst: 3 augustus 20187 j Het zou ook niet mijn eerste keuze zijn, maar voor mensen zonder tuin kan het inderdaad wel interessant zijn. Ik vul in ieder geval de enquête in.
Geplaatst: 9 augustus 20187 j Een simpel vraagje, of twee zelfs :Hoe vervang je zonlicht. Hoeveel kost dat dan? Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 10 augustus 20187 j Dit is op zijn minst een uitdaging die een kans verdient.We kunnen aan TU Delft wel overlaten om de planten voldoende licht te gunnen.En dat is nodig, zeker als je sla binnenshuis wil gaan telen.
Geplaatst: 10 augustus 20187 j Ook leuk in de keuken: 2-laags kweeksysteem van Versafarm met LED en continu voedingsoplossing flowsysteem. Staat bij ons in het Restaurant van de Toekomst. Misschien inbouwen tussen de koelkast en het gasfornuis
Geplaatst: 13 augustus 20187 j En dat is nodig, zeker als je sla binnenshuis wil gaan telen. Maar waarom zou je dat willen?
Geplaatst: 13 augustus 20187 j Ik zou willen dat de vraagstelster zelf ook wat initiatief neem en wat actiever mee doet aan het beantwoord krijgen van haar eigen vraag.Tot nu toe geen reactie meer geweest of ingelogd.Toont weinig respect voor de mensen die wel de moeite nemen om te reageren. Groetjes,Bram
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.