Plotiemoos Posted August 15, 2018 Share Posted August 15, 2018 Ik heb na zoeken op Google aucubabont in mijn aardappelen.Het betreft het ras sevilla.. Het zijn ook maar twee aardappelen uit de gehele oogst maar vermoedelijk meer Door de gele vlekken in het blad. Maar ik kan nergens vinden wat ik er tegen kan doen. Wie weet wat ik er aan kan doen?Drastische maatregelen zijn ook goed.(Nooit meer dit ras nemen bijvoorbeeld). En is het handig dat ik de kweker hierover inlicht? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charly Posted August 15, 2018 Share Posted August 15, 2018 Pfff. Dat woord moest ik googelen hoor. En na lezen, klinkt het idd onprettig. Wel schijnt het erg zeldzaam te zijn, las ik. Ben wel benieuwd naar het blad van de plant. Is dat nog aanwezig? Hier ook hopen vlekken in het afstervende loof. Maar niet alleen in de Sevilla. Denk bij mezelf eerder aan last van de droogte, dan een virus. Dat geeft ook af en toe een foute, van binnen bruine pieper, maar niet die pareltjes vorm die jij vastlegde. Ik kan er helaas verder weinig zinnigs over zeggen. Als ik de Sevilla ga oogsten, houd ik em iig in het snotje op deze verschijnselen. Succes! Quote wees bevriend met kleine dingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plotiemoos Posted August 15, 2018 Author Share Posted August 15, 2018 Ik heb nog een paar planten staan, maar die zien er nu uit alsof ze aan eht eind zijn en gewoon afsterven.Ik zal morgen is een foto maken.Een buurman heeft ook Sevilla staan, ik zal aan hem ook si vragen of hij daar last van heeft. Uit mijn zakje gehaald die ik bij Niek had gekocht. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts