Tanja65 Posted August 22, 2018 Share Posted August 22, 2018 Gisteren waren dit nog prachtige, bijna rijpe tomaten. Vandaag zijn ze volkomen afgekloven . Waar moet ik de schuldige zoeken? Slakken? Eten die tomaten? Er waren wel slijmsporen... of vogels? Deze hangen wel toegankelijk en zijn echt flink aangevreten. Maar slakken vragen uiteraard een andere aanpak dan vogels. Ik denk dat ik maar allebei ga aanpakken... Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted August 22, 2018 Share Posted August 22, 2018 slakken eten graag tomaat iddvogels niet zo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanja65 Posted August 22, 2018 Author Share Posted August 22, 2018 Weer wat geleerd. Volgend jaar preventief korrels strooien zodra mijn tomaten gaan rijpen dus. Dankjewel voor de info. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
roeier Posted August 22, 2018 Share Posted August 22, 2018 Als mijn tomaten rood beginnen te kleuren haal ik ze binnen, ze rijpen binnen ook nog wel na, terwijl ze buiten aantrekkelijk worden voor allerhande beestjes. De kerstomaten zijn veilig, want die hangen op hoogte. Slakken heb ik niet, maar lijsters en vooral knaagdieren zitten wel aan laaghangende tomaten. De eenden rennen als ze een pruim, appel of peer van de boom horen vallen maar de tomaten zijn ze tot nog toe niet in geinteresseerd geweest, een beetje tot mijn verbazing. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeanne heijmans Posted August 22, 2018 Share Posted August 22, 2018 Bij mij ook,afgeplukt, en gegeten zoals wij een appel eten.denk hier aan eekhoorns,Relmuizen.maar kan ze missen heb er mega. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Do329 Posted August 22, 2018 Share Posted August 22, 2018 Niet toevallig een hond die op je tuin komt?Van onze tomaten (wel cherry) waren de vruchten op een bepaalde hoogte ook aangegeten, groot vraagteken hoe dit kon. Totdat we de struik zagen schudden en gingen kijken, bleek onze hond tomaten lekker te vinden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tanja65 Posted September 2, 2018 Author Share Posted September 2, 2018 Het waren absoluut (naakt)slakken. Eco-korrels gestrooid en geen slijmsporen meer en de rest van de tomaten bleef onaangeroerd. En die komen nu in trossen van de struik af. Bedankt voor het meedenken! Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente * Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts