Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Waar kan ik stro kopen in de regio Almere?


disc_writes

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

 

Ik heb een moestuin gekregen bij de locale volkstuinvereniging, maar heb ik hem dit jaar verwaarloosd: hier en daar onder het onkruid overleven nog wat planten, maar het is een vrij deprimerend gezicht. Ik wilde in de herfst gaan mulchen met stro en bladeren, a la Stout, met de voornemen om volgen jaar beter te doen.

 

Ik vroeg me alleen af waar ik stro kan kopen in de regio Almere, en welke ik moet hebben (gehakseld? gemalen? Tarwe, gerste, haver... ?).

 

Op internet kom ik alleen groothandelaars tegen, en ik betwijfel of ze een kleine hoevelheeid stro naar de VTV willen bezorgen.

 

Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoeken naar een fourage handel, deze leveren stro.

Of navragen bij een kleindiersportvereniging, zij hebben ook altijd adresjes waar ze stro halen.

Gezien je woonplaats Almere zou ik gewoon even de polder inrijden. In flevoland zal zeker tarwe verbouwd worden kan je je zo van het land af 1 of 2 balen stro kopen.

Koop zelf mijn Stro bij een boer voor €5,- per Baal, vanaf het land ben je misschien € 2- of 3,- kwijt.

Zag trouwens dat er ook een Ranzijn in Almere zit, daar heb ik in het verleden ook wel Stro gekocht.

 

 

 

Groetjes

Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal,

 

Bedankt voor de reacties.

 

Het gaat om een tuin van ca 10 m x 10 m. Volgens wat ik heb gelezen, is 1 strobal van 20 kg genoeg voor 3 m3. Ik zoek dus zo'n 30 balen voor het hele perceel. Een strobal of 2-3 bij de boer kopen heeft niet zoveel zin.

 

Ik heb idd een fouragehandelaar nodig met een vrachtwagen. Ik kan er alleen geen een vinden in de buurt van Almere, wat op zich raar is, aangezien Flevoland heel landelijk is. Ik heb geprobeerd om contact op te nemen met handelaars verder weg, maar geen antwoord gehad. Waarschijnlijk vinden ze 30 balen stro niet de moeite waard.

 

Stro in verpakkingen kopen bij de Intratuin of dergelijke a) is heel duur en b) produceert een berg plasticafval.

 

Paardenmest zelf ophalen is niet echt haalbaar: ik rij een Prius, die mag geen aanhanger trekken. Ik zou de mest in de achterbak moeten transporteren Ik wil ook niet teveel mest gebruiken voor de mulch, het lijkt me veel te veel stikstof. Of niet?

 

Maar goed, ik ga het nog proberen bij de manege verderop en bij de Stadsboerderij. Goede tips, bedankt. En een advertentie bij de Intratuin plaatsen.

 

Nogmaals bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou (een zo groot mogelijk deel van) het stro vervangen door herfstblad. Dat kan je her en der gratis en voor niks vandaan halen, het is vrijwel altijd 100% bio, het is veel diverser in voedingsstoffen en al aanwezige bacteriën en schimmels, en mijn ervaring is dat het toch wel betere dingen voor je grond doet dan stro.

 

Het enige nadeel van blad is dat het meer verwaait, dus je moet het in het begin vaker nat maken of er effe wat vliesdoek overheen gooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...