onnaj Geplaatst: 24 september 2018 Geplaatst: 24 september 2018 (aangepast) Hoi, Ik heb een hele tijd geleden mijn spitskool geoogst. Ik heb ze gewoon afgesneden en verder niets meer mee gedaan. Nu zijn er spontaan weer nieuwe spitskooltjes aangegroeid, eentje is zelf 300 gram.Zijn deze gewoon eetbaar? 24 september 2018 aangepast door Gast Quote
Roelie Geplaatst: 24 september 2018 Geplaatst: 24 september 2018 Waarom niet? Heb ik met rode kool wel eens gedaan, prima te eten.... Quote
Mr bean Geplaatst: 24 september 2018 Geplaatst: 24 september 2018 Ik zou nog even wachten tot het nog meer ene vast kooltje is geworden. Nu lijkt het alleen blad, prima eetbaar dus.Het laten staan van kookplanten is een ander verhaal, grondgebonden ziektes bijvoorbeeld door het lange teeltseizoen... maar dat was niet de vraag. Quote
onnaj Geplaatst: 24 september 2018 Auteur Geplaatst: 24 september 2018 Dus voor de grond is het eigenlijk niet verstandig? Dan haal ik ze liever eruit want volgend jaar wil ik toch graag weer kolen en andere soorten in de moestuin. Ik heb wel alle koolsoorten op een andere plek gezet dan vorig jaar, voor zover er ruimte beschikbaar was. Quote
svvoorden Geplaatst: 25 september 2018 Geplaatst: 25 september 2018 Ik zou ze gewoon nog even lekker laten staan. Als ze een ziekte als knolvoet zouden hebben, stonden ze er niet zo mooi bij. Komende jaren uiteraard geen kolen meer op zit stuk, maar dat begrijp wel wel neem ik aan. Quote
onnaj Geplaatst: 2 oktober 2018 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2018 Het spitskooltje van 300 gram was heerlijk, laat de anderen nog even staan die waren nog niet gesloten. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.