Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ga die bananencake maken. Maar er gaat dus baking soda doorheen, EN bakpoeder. Maar voor baking soda heb je ook een zuur ingrediënt nodig, wat bij bakpoeder al is toegevoegd (in de vorm van citroenzuur of wijnsteen). Het lijkt mij dat je dan dus ook gewoon wat meer bakpoeder toe kunt voegen, en baking soda weg kunt laten?   

Geplaatst:

Geen idee. Maar ik zie dat je er succes mee had. Ga ik me toch afvragen waarom het originele recept (Betty Crocker) beide gebruikt. Kan een stuk simpeler. Vast iets met traditie ofzo.

• 2 years later...
Geplaatst: (aangepast)

Kokosbollen. ( origineel recept van Rudolph, aangepast door mij) 

Oven voorverwarmen op 180 graden

Ingrediënten:

250 gram suiker

250 gram kokosrasp

3 eieren

1 eierdooier.

Alles  bij elkaar doen en met je handen goed door elkaar kneden.  
Dan met de handen bolletjes maken.  En op een met bakpapier beklede bakplaat leggen.  
In de oven voor 20 minuten. Elke oven is anders, dus effe kijken steeds. Ze moeten wel een lichtbruin bovenkantje krijgen. 
Met dit recept maak je ongeveer 18 bollen.  

58109DA1-79CA-4AAD-8A75-3A957C3D00AB.thumb.jpeg.799d9c85332ce77a680a7728ac55783d.jpeg

aangepast door jootje
  • Like 6
  • Thanks 2
Geplaatst:

@Tanja65  Dit was het recept van de kaki-sinaasappel (+gember) jam: Kaki - sharonfruit - jam met sinaasappel - Recept - JAMMIE - datisjammie.nl  

Daarbij heb ik (vergeleken met het recept)  80% van de aangegeven hoeveelheid suiker toegepast, De helft van de suiker was geleisuiker, de rest kristal.  Verder 1 zakje vanillesuiker. 

De extreme zoetheid komt, denk ik,  omdat ik het gemaakt heb van eigen kaki's die 6 tot 8 weken lang hebben nagerijpt en fors al aan het versuikeren waren gegaan.  De sinaasappels waren biologisch.  De gember niet. 

• Like 2
Geplaatst:

@Goldfish wij hebben wat van jouw jam door de rabarbermoes gedaan, die nogal zuur was uitgevallen. Lekkerrrrrr!

En tnx voor het recept. We gaan het beslist maken als we de ingrediënten te pakken kunnen krijgen. 

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

@jootje waren dit de bollen van de MTF dag? Wauw. Ik dacht dat ze gekocht waren. Ze waren heerlijk! Ook dit gaan wij zeker zelf uitproberen. Tnx voor het recept. 

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

• 3 maanden later ...
  • 1 year later...
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Ze waren heerlijk! Kun je aangeven welke Nederlandse producten je gebruikt hebt bv voor golden syrup, en rolles oats zijn toch gewoon havervlokken? Had je tarwebloem?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst: (aangepast)

Gewoon hollandse stroop, havervlokken en tarwebloem.

Overigens begin met 12 minuten in de oven, zijn ze nog niet bruin aan de randen dan 2 minuutjes erbij. Ze zijn nog een beetje zacht als ze uit de oven komen, stijven daarna pas echt op.

aangepast door Wortel
  • Like 1
  • Thanks 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...