Jorieke123 Geplaatst: 18 juni 2020 Geplaatst: 18 juni 2020 Ik ga die bananencake maken. Maar er gaat dus baking soda doorheen, EN bakpoeder. Maar voor baking soda heb je ook een zuur ingrediënt nodig, wat bij bakpoeder al is toegevoegd (in de vorm van citroenzuur of wijnsteen). Het lijkt mij dat je dan dus ook gewoon wat meer bakpoeder toe kunt voegen, en baking soda weg kunt laten? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 18 juni 2020 Geplaatst: 18 juni 2020 Zo, erg goed gelukt hoor Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Arja Geplaatst: 20 juni 2020 Geplaatst: 20 juni 2020 Geen idee. Maar ik zie dat je er succes mee had. Ga ik me toch afvragen waarom het originele recept (Betty Crocker) beide gebruikt. Kan een stuk simpeler. Vast iets met traditie ofzo. Quote
jootje Geplaatst: 16 april 2023 Geplaatst: 16 april 2023 (aangepast) Kokosbollen. ( origineel recept van Rudolph, aangepast door mij) Oven voorverwarmen op 180 graden Ingrediënten: 250 gram suiker 250 gram kokosrasp 3 eieren 1 eierdooier. Alles bij elkaar doen en met je handen goed door elkaar kneden. Dan met de handen bolletjes maken. En op een met bakpapier beklede bakplaat leggen. In de oven voor 20 minuten. Elke oven is anders, dus effe kijken steeds. Ze moeten wel een lichtbruin bovenkantje krijgen. Met dit recept maak je ongeveer 18 bollen. 16 april 2023 aangepast door jootje 6 2 Quote
Goldfish Geplaatst: 16 april 2023 Geplaatst: 16 april 2023 @Tanja65 Dit was het recept van de kaki-sinaasappel (+gember) jam: Kaki - sharonfruit - jam met sinaasappel - Recept - JAMMIE - datisjammie.nl Daarbij heb ik (vergeleken met het recept) 80% van de aangegeven hoeveelheid suiker toegepast, De helft van de suiker was geleisuiker, de rest kristal. Verder 1 zakje vanillesuiker. De extreme zoetheid komt, denk ik, omdat ik het gemaakt heb van eigen kaki's die 6 tot 8 weken lang hebben nagerijpt en fors al aan het versuikeren waren gegaan. De sinaasappels waren biologisch. De gember niet. 2 Quote
Tanja65 Geplaatst: 17 april 2023 Geplaatst: 17 april 2023 @Goldfish wij hebben wat van jouw jam door de rabarbermoes gedaan, die nogal zuur was uitgevallen. Lekkerrrrrr! En tnx voor het recept. We gaan het beslist maken als we de ingrediënten te pakken kunnen krijgen. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Tanja65 Geplaatst: 17 april 2023 Geplaatst: 17 april 2023 @jootje waren dit de bollen van de MTF dag? Wauw. Ik dacht dat ze gekocht waren. Ze waren heerlijk! Ook dit gaan wij zeker zelf uitproberen. Tnx voor het recept. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Wortel Geplaatst: 23 april 2023 Geplaatst: 23 april 2023 @Charly Wat zat er in jouw Shoarma/knoflook saus? Die was top! (en de shoarma ook trouwens) 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 27 juli 2023 Geplaatst: 27 juli 2023 @Charly Heb jij dat recept nog? Was heerlijk Quote
Lia56 Geplaatst: 27 juli 2023 Geplaatst: 27 juli 2023 @jootje Die kokosbollen staan op mijn to do list Quote
appelvrouw Geplaatst: 2 april Auteur Geplaatst: 2 april Mmm bananencake! 4 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Wortel Geplaatst: 13 april Geplaatst: 13 april Voor wie de ANZAC koeken lekker vonden, wel in het engels aangezien het een Australisch /Nieuw Zeelands recept is... 2 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 13 april Auteur Geplaatst: 13 april Ze waren heerlijk! Kun je aangeven welke Nederlandse producten je gebruikt hebt bv voor golden syrup, en rolles oats zijn toch gewoon havervlokken? Had je tarwebloem? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Wortel Geplaatst: 18 april Geplaatst: 18 april (aangepast) Gewoon hollandse stroop, havervlokken en tarwebloem. Overigens begin met 12 minuten in de oven, zijn ze nog niet bruin aan de randen dan 2 minuutjes erbij. Ze zijn nog een beetje zacht als ze uit de oven komen, stijven daarna pas echt op. 18 april aangepast door Wortel 1 1 Quote
Gitta Geplaatst: 18 april Geplaatst: 18 april Bedankt voor het delen van het recept! Ze waren erg lekker. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.