Geplaatst: 26 oktober 20187 j Voor ik überhaupt een draadje ga beginnen een kleine peiling.Het idee is ontstaan tijdens de MTFD Je besteld wat zaadjes en er zit veel te veel in. Samen delen of gebruik je het volgend seizoen?Het verzenden kost momenteel envelop € 4,90 bij doos € 9,90 (bij vreeken)Bij de ptt € 3.80 & €6.50 Wie mogen er mee doen? Alleen ruilen op de mtfd? of ook een doos rond laten gaan voor de niet komers?Hoe vaak per jaar bestellen? Kleine bijdrage voor rilzakjes/splitsing?Wil je het hele zakje als er niemand met je wil delen? Regels:• Vooraf betalen You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Geplaatst: 26 oktober 20187 j Ik ga komende maand ook inkopen, maar wel relatief veel dus het zal wel pakketje worden. En volgens mij is het niet echt handig dat een ander vervolgens weer een pakketje naar mij moet opsturen a €6,50? Misschien zie ik het verkeerd hoor. Zijn de levertijden nog zo lang trouwens bij Vreeken? Ik las berichten dat het soms wel 2 maanden kan duren? Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/
Geplaatst: 26 oktober 20187 j Mijn eerste gedachte was : "Wat haal je je op de hals". Zo lief bedoeld.... Los van dat er zeer veel klachten zijn over Vreeken wat betreft levertijden, dubbele of 3 dubbele verzendkosten, niet compleet zijn van bestellingen, niet communiceren als er iets niet klopt, extreme levertijden, kwaliteit van het geleverde enzovoort....wat je allemaal kunt gaan proberen op te vangen en op te lossen als er zich iets van voordoet (zeer grote kans)....denk ik ook dat je je moet afvragen of de sop de kool waard is. Lees en griezel bij dit topic https://www.moestuinforum.nl/nouja-zeg-vreeken-t836.html In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Geplaatst: 26 oktober 20187 j Auteur Daarom ook mijn 1e ingeving alleen voor mtfd gangers Er zijn al mensen genoeg die me zo af en toe een pm sturen of ik kan halen gezien de verdere service You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Geplaatst: 26 oktober 20187 j Ah! Ik snap ‘m! We zoeken een slachtoffer die voor ons gaat shoppen in Dordt en ze naar ons opstuurt! Ik doe mee! Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/
Geplaatst: 26 oktober 20187 j Ik geloof zelfs dat het slachtoffer zichzelf aanbood! Een voornaam probleem bij Vreeken is wel dat zaken die op de website staan als beschikbaar dat niet altijd blijken te zijn. Dan begint er een frustrerend traject waarbij je lang in het ongewisse blijft, dat wil je niet. Ik geloof dat ik toch naar Vreeken toe moet binnen een paar weken om kiwibessen op te halen. Voor iemand die in Friesland woont (ik lees Saalk86's locatie) wil ik best een boodschappenlijstje meenemen. Stuur maar een PB.
Geplaatst: 26 oktober 20187 j Dat is echt super aardig!! Ik stuur je dit weekend een PB! Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/
Geplaatst: 27 oktober 20187 j Roeier: ga je voor kiwibessen helemaal naar Vreeken ? Klinkt tamelijk vreemd in mijn oren want zo bijzonder is zijn aanbod op dat gebied niet. Welke rassen zoek je? Dan weet ik denk ik betere alternatieven voor je.
Geplaatst: 27 oktober 20187 j Het "slachtoffer" zoals Roeier stelt woont maar 2 minuten lopen van Vreeken vandaan en zoekt gewoon een goede reden om daar naar binnen te lopen. Haar "Vreeken" haalservice werkte perfect tijdens de laatst MTFD's.
Geplaatst: 27 oktober 20187 j Auteur IK het slachtoffer hou het voorlopig wel op de MTFD volgers. Dan hebben die gewoon een streepje voor You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Geplaatst: 28 oktober 20187 j Goldfish, ik heb maanden terug al ingetekend op wat nieuwe rassen die in Gent zijn ontwikkeld, dus toen heb ik al de beslissing gemaakt om een reis te maken. Het is wat een lange reis, dat vind ik ook, ik maak zo'n reis eigenlijk alleen om aan goed winterharde dingen te komen. Zo heb ik vorig jaar bij Arjan honingbessen opgehaald. Als je in een uitzonderlijk koud stukje Nederland woont kunnen dat soort acquisities de moeite waard zijn. In Friesland is het aanbod niet eens gek; je hebt bv. de Kruidhof en Arborealis zit ook niet ver weg, maar kiwibessen hebben ze niet of ze zijn uitverkocht, en de honingbessen zijn daar ook beperkt. Ik haal altijd zelf op omdat ik over het water woon en post en koeriersdiensten hier niet komen. Ook hou ik er wel van om fysiek dingen op te halen, mits dat beperkt blijft tot één keer per jaar als het om zo'n afstand gaat. Vaker zou ik niet plezierig vinden.
Geplaatst: 31 oktober 20187 j Mijn lijst word groot Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/
Geplaatst: 31 oktober 20187 j Ik zou er niet met een héél grote waslijst naar toe willen. Je kan er ook zelf volgend jaar in omkomen als je nu zoveel nieuwe zaden aanschaft. En Vreeken is kwantiteit boven kwaliteit, als je elders hetzelfde kunt kopen is dat vaak beter.Heb je hier weleens gekeken: https://www.freewebs.com/belevenissen-van-een-tuinkabouter/zadenwinkel.htm. Mijn enige ervaring ermee is erg goed en zij heeft ook veel. Voor verzendkosten rekent ze niet meer dan de postzegel. Ik haal graag voor je op bij Vreeken, geen verandering van gedachten, maar het is vooral nuttig bij zaken die je elders niet kunt krijgen.
Geplaatst: 31 oktober 20187 j Auteur En je moet goed kijken wat er NU op voorraad is.Vreeken zit min of meer in een winterslaap. You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Geplaatst: 1 december 20187 j En je moet goed kijken wat er NU op voorraad is.Vreeken zit min of meer in een winterslaap. Half oktober bestelling geplaatst nog niks van ze gehoord . Ze tellen wel af naar eindejaarsfeesten net periode dat ik de eerste zaden wil zaden . Nu in mijn bestelling gezien dat zaden die ik voor iemand anders heb besteld omdat ik toch een bestelling plaatste niet meer in hun assortiment zit , zo ga ik nog heel lang moeten wachten dat ik moet wachten tot zaden voorradig zijn die ze niet meer binnentrekken, of dat ze wakker worden en besseven dat ze maar beter zullen leveren . Maar op moment dat ik bestelde waren deze leverbaar .
Geplaatst: 1 december 20187 j Op de toonbank bij Vreeken staat een ouderwetse kassa. Om een pakje zaad af te rekenen, wordt naar de prijs gekeken die op het pakje staat en dat bedrag wordt met de hand ingetoetst op de kassa.Er worden dus bij de kassa geen barcodes gescand of artikel nummers geregistreerd - barcodes zijn er niet eens.Ik denk dat Vreeken geen andere manier heeft om te weten wat hij nog in voorraad heeft dan iemand persoonlijk langs de schappen te sturen en alle ontbrekende nummers op te schrijven, want er is geen digitaal systeem dat de voorraad automatisch bijhoudt. Bij een grote bestelling kan het makkelijk zijn dat een paar dingen er niet meer zijn die volgens de website nog wél aanwezig zouden moeten zijn. Dat lijkt nogal eens te gebeuren als je de ervaringen met Vreeken leest, en volgens mij is dit dus een logisch gevolg van hun werkwijze.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.