Geplaatst: 19 november 20187 j Klaag: een (eentje?) muis op mijn vliering heeft mijn Abdij bier-pakket opengeknaagd. Niet meer te gebruiken, want keuteltjes erbij en erin. Voor € 25,- in de kliko gegooid.Die muis moet daar dus weg. De muizenval was vanochtend leeggevreten, maar niet dichtgeklapt.Nu zit de kaas er wat strakker op.Ik ga het merken, hoop ik. En zien. Een IP-cameraatje zal het registreren. Hier een snapshot: Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 19 november 20187 j Adrie een dagje op de vliering zetten, helpt ook zeker weten. Alleen de geur van de kat die daar dan achtergelaten wordt , doet de muis al een andere plek zoeken.
Geplaatst: 19 november 20187 j Auteur Tja, ik wilde het er nog bij schrijven, maar dan werd het zo lang ...Kat Arie komt bijna dagelijks op de vliering, ik zet daar speciaal de Vlizotrap voor. Hij doet daar dan vaak een dutje. Maar muizen vangen ho maar. En de muizen blijken niet te schrikken van de geur die hij achterlaat. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 19 november 20187 j Een goede klodder pindakaas in de klem smeren doet vaak de truc.Je hebt in ieder geval de klem van het merk LUNA en dat zijn degene die het snelst afgaan is mijn ervaring behalve als het zeer kleine (jonge) muisjes zijn wil het wel eens problemen geven.Succes met de jacht. moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 19 november 20187 j Auteur Betrapt! Maar niet ge-trapped, want de val sloeg niet dicht. Door geluk, of door slimheid betrad hij het wipplankje aan de binnenzijde, zodat dat plankje omhoog ging, ipv naar beneden. Hij ontsnapte dus. Snapshot (filmpje komt misschien later):Straks het pennetje even licht schuren met zo'n groen schuursponsje, heel klein beetje oliën, en heel strak afstellen.De jacht gaat door ... Edit: Vóór bovenstaande aanpassing had even later de muis ook de kaas uit de val weten te roven, de val stond immers toch niet meer scherp.Vanaf nu aangepast, nu ook met pindakaas. Morgen even kijken, en hopen op een 'clean kill'.En nu al, zit ik in de woonkamer te kijken, naar de live beelden van de IP-cam. Dat is pas echt reality TV. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 19 november 20187 j Ik sluit me aan bij het advies van "paddestoelengek". Pindakaas (kleverig, taai, verleidelijk) zou de truc wel eens kunnen zijn. Heeft bij mij in het verleden ook goed gewerkt.Nu voel ik me wel wat schuldig om advies te geven in het vermoorden van lieve muisjes Maar ja, het waarschijnlijk niet slechts één muisje.
Geplaatst: 19 november 20187 j Voor elke muis die je ziet, zijn er 10 in huis is de vuistregel. Zou dus maar een fatsoenlijke pot pindakaas bij de hand houden. Succes met de jacht. Wie weet gaat er straks een heel bloederig flimpje 'viral' op het web...… de een zijn dood is de ander zijn internet-roem.
Geplaatst: 21 november 20187 j Auteur Hebbes!Heel sneu voor de muis. Maar hij moest daar toch echt weg.Het automatisch opgenomen filmpje doe ik hier maar niet: de paar seconden stuiptrekkingen zien er niet prettig uit.En de val staat weer terug, voor het geval er meer zitten. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 21 november 20187 j netjes Henkis een snelle dood geweest moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 28 november 20187 j Auteur Hoe groot (klein) is een gat waar een muis nog net doorheen kan? Kleiner dan je denkt: Shrew = spitsmuis, in deze context. Met 'taming of the shrew' bedoelde Shakespeare iets anders. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 28 november 20187 j Spannend filmpje met leuke muziek. Alleen volgens mij geen spitsmuis We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 28 november 20187 j Nee, is geen spitsmuis. Zal ook moeilijk zijn want een spitsmuis is na en half uurtje gevangenschap dood door stress is mijn ervaring...…... De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 28 november 20187 j de paar seconden stuiptrekkingen zien er niet prettig uit. En de val staat weer terug, voor het geval er meer zitten. Als dat echt te onprettig is, zou je ook deze val kunnen overwegen, zelf erg goede ervaringen mee: Diervriendelijke muizenval - Victor (Tot 10 muizen). Heb er zeker 14 muizen mee gevangen. Eén keer zaten er 5 tegelijk in, dat was even schrikken Na afloop gewoon even naar een natuurgebied gereden en daar uitgezet. Ik blij, muis blij. En als muis er niet blij mee was... Dan waren er vast andere roofdieren blij mee > Planten kopen? Doe het bewust!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.