Geplaatst: 7 december 20187 j Hallo allen, In 2019 ga ik beginnen met mijn eigen moestuin, nu heb ik vroeger wel al wat meegeholpen; echter is mijn kennis verder minimaal.Zijn er daarom bepaalde websites of winkels met informatie en producten gericht op beginners?Vooral met betrekking tot geschikt zaden en methodes? Alvast bedankt!
Geplaatst: 8 december 20187 j Welkom op ons forum. Ons forum, met tal van topics; vragen zoals jij ze nu stelt en ook de antwoorden die jij zoekt, is opgedeeld in een aantal secties waar al die vragen onder vallen. Dus als je naar het Forumoverzicht gaat zie je allemaal groepen topics waar van alles behandeld wordt. Is dat nogal veel. Je kan dus zomaar at random gaan rondstruinen.Je kunt ook gericht zoeken. Rechtsboven heb je een zoekvenster. Type ik daarin bv jouw steekwoorden webshops zaden dan verschijnt in de lijst met gevonden topics bv deze : https://www.moestuinforum.nl/topic/274-zadenplanten-webshops-binnenbuitenland/ . : een wat ouder maar nog steeds lopend topic met je vraag en heel, heel veel antwoorden, vooral links dus. Methodes van werken, hoe je van alles aan kunt pakken; werkt hetzelfde. Paar steekwoorden intypen en er verschijnen tal van topics daarover met iedereen die daar tips geven of ervaringen delen.Bv tomaten dieven : dan krijg je een aantal topics dáárover. Of wel of niet spitten : alle topics met discussies daar weer over etc etc. Heb je een vraag waar je geen topic over kunt vinden wat je past, open je gewoon een nieuw topic, wel in de sectie waar dat past. Dus iets over mesten ? Dat stel je bij 'Bodem en bemesting' , je eigen kas bouwen bij 'Doe het zelf' etc etc. Kijk lekker rond, en stel gerust je vragen, daar waar je denkt dat het past. Als je wilt, kún je jezelf voorstellen bv hier : voordeur-f6.html , maar niet verplicht hoor.
Geplaatst: 9 december 20187 j Wat sowieso handig is, is om een zaaikalender te hebben. Die kun je online ook genoeg vinden en daarop staat precies wat je wanneer het beste kunt zaaien (en oogsten).Verder niet te ambitieus beginnen en er altijd rekening mee houden dat niet alles even goed lukt. Dat is standaard, ook bij de ervaren tuinder. Uitval heb je altijd wel wat, dat kun je niet voorkomen.Bekijk wat je wilt zaaien en hoe groot je tuin is. En veel lezen en niet schromen om je vragen te stellen. Ook niet bang zijn om fouten te maken, die maakt iedereen. Al doende leer je. Succes.
Geplaatst: 9 december 20187 j .... en ook die zaaikalenders kun je hier op het forum vinden. Als ervaren forummer hier, kan Flup je er wel een paar linken.
Geplaatst: 10 december 20187 j Beste tip: Gewoon lekker gaan proberen! Genieten van wat lukt, en opnieuw proberen wat niet lukt en ervan leren. Zaden kopen? | Bestel! bij Moestuinland.nl
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.