Charly Geplaatst: 10 april 2019 Geplaatst: 10 april 2019 10 groene asperge-klauwen geplant. Jeuuu! En verder Geitse Goudse kaas gemaakt. En yoghurt en wat geschoffeld en me verheugd over de eerste worteltjes die ontkiemen en al mijn paprika’s, pepers en tomaten die al in de kas staan bemoedigend toegesproken. Dat ze het vannacht koud krijgen, maar dat ze zich er heus wel doorheen gaan slaan. Ik hoop daarmee ook mezelf te overtuigen. Heb iig fleece tentjes gemaakt en veeel bakken water neergezet (warmt op door de zon, houdt warmte vast. En kan net een beslissend graadje verschil maken) Morgen maar es gaan zien! Quote wees bevriend met kleine dingen
Mellie Geplaatst: 11 april 2019 Geplaatst: 11 april 2019 Heel slim Charly! Ik spreek ze niet alleen bemoedigend, maar ook vermanend toe! Mijn komkommers staan gewoon buiten op de patio. Ze doen het best goed moet ik zeggen. Ze waren te groot voor binnen en had ze alleen maar gezaaid omdat de kinderen dat leuk vonden. Nooit gedacht er zo ver mee te komen. Heb nieuwe binnen staan van vorige week. Quote
TomP Geplaatst: 12 april 2019 Geplaatst: 12 april 2019 Bloemen gezaaid Ageratum houstonianum ‘Red Sea’ Alyssum ‘Gold Dust’ Leeuwenbek ‘Black Prince’ Leeuwenbek ‘Rainbow Mix’ Ridderspoor, Hyacinth flowered mix Ridderspoor ‘Blue Bell’ Asclepias, Zijdeplant, oranje Zinnia, Caroussel mix Zinnia, California Giant Scabiosa stellata ‘Drumstick’ Bloembollen gepoot Lupines 'Russell Hybriden' (gemengd) en Ixia (gemengd) Kruiden gezaaid Koriander Basilicum (Grove, grootbladige, dark opal en Italiaanse?) Bonenkruid Eerste courgettes verspeend All green Bush Gold Rush)Idem pompoenen Waltham Butternut Uchiki Kuri) Vinca Minor (80 stuks) = kleine maagdenpalm aangeplant. Als bodembedekker tussen Annabelle's en lage Taxus hagen gezet. Als dit aanslaat dan zal het een stuk schelen in het wieden. Na het aanplanten ook een mooie laag houtsnippers aangebracht. Quote
Charly Geplaatst: 12 april 2019 Geplaatst: 12 april 2019 De late piepers de grond in. Sevilla. Was super bevallen hier, geteeld onder houtsnippers. Voorheen altijd de Sarpo Mira, maar die vond houtsnippers niet fijn (20% kwam maar op) Bovendien is de Sevilla wel lekkerder. Menen wij dan. En zojuist toch mijn bed weer even uitgegaan. De bodemtemperatuur holde zo naar beneden ineens, dat ik het toch benauwd kreeg voor mijn paprika’s en pepers in de kas. Ipv een slapeloze nacht, gekozen om ze binnen te halen. Fleece deken is over gegaan op de tomaten. Die wel gewoon daar blijven vooralsnog. En nu welterusten hoor! Quote wees bevriend met kleine dingen
Bearded johnie Geplaatst: 12 april 2019 Geplaatst: 12 april 2019 Onkruid gewied, water gegeven courgette geplant in grotere pot sugersnaps en artisjokken in p9 potjes geplant staan nog wel 3ven in de kas Quote
Stoyanov Geplaatst: 13 april 2019 Geplaatst: 13 april 2019 Zometeen gaan de tuinbonenplantjes de grond in, net als de erwtenplantjes en blauwschokkers. Quote
Veldjesgraaf Geplaatst: 13 april 2019 Geplaatst: 13 april 2019 Het laatste stuk tuin omgespit. Geschoffeld en water gegeven totdat ik zelf water van boven kreeg. Vanmorgen 2 trays met Korona aardbeien gehaald. Die gaan maandag de grond in. Quote
Mellie Geplaatst: 14 april 2019 Geplaatst: 14 april 2019 Symbolisch mijn nieuwe kas in ontvangst genomen! 1 plantje erin gezet (die er eigenlijk niet in hoeft, maar ach, het was zo lief bedoeld) en begoten. Hulde aan De Man die het mogelijk heeft gemaakt! Quote
Mellie Geplaatst: 14 april 2019 Geplaatst: 14 april 2019 Dompelpomp aangesloten en veel water gegeven vandaag. Waterleiding naar de kas aangelegd (De Man, niet ik)Patio geveegd en opgeruimd. Zaailingen bewonderd. Quote
Charly Geplaatst: 14 april 2019 Geplaatst: 14 april 2019 Wauw Mellie,Wat is je kas mooi geworden joh! Heel erg gefeliciteerd. Hier helemaal nix gedaan. Want ineens op de nasleep van de griepgolf, toch nog een tik meegekregen. Gisteren ook al niet lekker en binnen alle pompoenen, meloenen, komkommers en courgette voorgezaaid. Da’s toch in ieder geval iets. Morgen vast weer n citroentjesfris gestel en dan staat wat uitplantwerk op stapel. Maar eerst maar ff een goeie nacht maken. Truste! Quote wees bevriend met kleine dingen
Mellie Geplaatst: 15 april 2019 Geplaatst: 15 april 2019 Jaaa, heel blij mee! Ik hoop dat jij een goede nacht achter de rug hebt en het vandaag weer allemaal wat beter eruit ziet Charly! Zo jammer om met mooi weer ziek te zijn. Ik was vroeg thuis vandaag. Wat planten buiten gezet. Bloembollen verzameld voor school. Heb een bananendoos vol van de jumbo gehad en heb die aangevuld met roze van mezelf. Dit jaar doe ik alleen witte hyacinten en lichte gele narcissen in de tuin. Alle andere kleuren gaan naar school. Ik heb de planten op de patio water gegeven. De komkommers staan sinds vorige week buiten en hadden flinke dorst. De aardbeienbakken ook begoten en alle potten. Wat een dorstig weer is het. Zelf heb ik ook al de hele dag dorst. Quote
Patrijs Geplaatst: 15 april 2019 Geplaatst: 15 april 2019 Vanmorgen op mijn knieën tussen het voorjaarsgroen gezeten. Flink wat rijtjes schoongemaakt van klein vuil.Ook zijn er een paar rijtjes niet opgekomen omdat ik oud zaad gebruikt had. Ik wil wel weer wat bij zaaien maar het wordt hier al aan de droge kant. Witlof geoogst en de eerste asperges teruggestuurd onder de grond. Kom later in de week maar terug als het warm is. Gisteren twee viskratten winterpostelein op de composthoop gegooid en de rabarber onkruidvrij gemaakt, die gaat hier nu groeien. Als laatste nog de rijtjes vuil op het braakliggende tuintje omgegooid, het wordt mooi droog. Quote De moestuin van Patrijs
Crootje Geplaatst: 15 april 2019 Geplaatst: 15 april 2019 Vooral heel veel heermoes “geoogst”.... Broccoli plantjes uitgeplant en liefdevol toegedekt met een vliesdoek, volgend weekend krijgen ze insectengaas. Snijbiet, pastinaak, wortelpeterselie en worteltjes gezaaid. En thuis de komkommers, courgettes en pompoenen gezaaid. Quote
Patrijs Geplaatst: 16 april 2019 Geplaatst: 16 april 2019 Een bak doperwten Meikoningin en een bak suikererwten uitgeplant.De laatste rijtjes voorjaarsgroenten schoongemaakt. Geoogst. Quote De moestuin van Patrijs
Bearded johnie Geplaatst: 16 april 2019 Geplaatst: 16 april 2019 Water gegeven , en een kruiwagen paardenmest op het land gebracht, compostvat omgeroerd en hij gaat als een tierelier ,lekker warm, een schepje paardemest doet wonderen, Quote
Mellie Geplaatst: 16 april 2019 Geplaatst: 16 april 2019 Tadaaa! Water in de kas! Het gazon is wel gatenkaas geworden, maar hey, zonder water groeit er niks Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 16 april 2019 Geplaatst: 16 april 2019 Vandaag en gisteren niks, maar morgen ga ik compost bij de bloemkool en aardbeien doen. En houtas, mijn bloemkool heeft het moeilijk nu, waarom weet ik niet.hoop dat ze daar van bijkomen Quote
Joke's moestuin Geplaatst: 17 april 2019 Geplaatst: 17 april 2019 Hey, mijn bloemkolen en broccolie plantjes hebben het momenteel ook moeilijk. Maar ik denk dat die van mij een beste tik gehad hebben van de nachtvorst van een paar dagen geleden. Ik ga er niks aan doen. De temperaturen gaan mooi omhoog nu. Een beetje extra water krijgen ze. Ik denk (hoop) dat het wel goed komt. Quote
Plotiemoos Geplaatst: 19 april 2019 Geplaatst: 19 april 2019 Ik heb net alleen de plantjes water gegeven . Ze Staan nog achter het huis. Over 10 dagen vertrekken we voor 8 dagen naar Egypte. Het is nog onduidelijk of ik de plantjes al in de tuin ga zetten of dat ik dat doe na de vakantie. Plantjes zijn nog niet supergroot ofzo. Quote
Bearded johnie Geplaatst: 19 april 2019 Geplaatst: 19 april 2019 Composthoop leeggehaald, een beetje gerenoveerd en opnieuw opgebouwd, Verder wat water gegeven en onkruid gewied, Vanavond thuis de zaailingen van de tomaten in potjes geplant Quote
Mellie Geplaatst: 19 april 2019 Geplaatst: 19 april 2019 Tomaat travel in de kas gezet en veel water gegeven. Niet alleen aan de tomaat overigens. De patio en de buitenkeuken schoongespoeld en geveegd. Uit de afvoergaten spoelde ik tig naaktslakken. Die hadden zich daar netjes verschanst. Zijn allemaal naar de eeuwige groene weides gestuurd door mijn klompen. Ook gepicknickt in het gras en een mojito gedronken in het zonnetje. Het voelde als zomer. Edit: Gisterenmiddag heb ik gezwoegd op een stukje van 1 m2. Wel 2,5 uur! Allemaal plaggen gras onder het oppervlak. Waar ze vandaan komen, is me een raadsel, maar het verklaart wel waarom dat stuk zo slecht groeide vorig jaar. Dat stukje moestuin was eerst grasveld. Dat heb ik allemaal eruit gespit, 3 jaar geleden. Maar dit zag eruit alsof ik aarde over het gras had gegooid. Heel raar. Het stukje moestuin wat ik vorig jaar in gebruik heb genomen wat voorheen ook gras was. Dat heb ik het jaar daarvoor afgedekt met karton en daar bovenop paardenmest. Dat is prachtig luchtig met een rijk bodemleven en op een grassprietje na, nagenoeg geen onkruid. Heel anders dan dit stuk waar ik gisteren mijn tanden in zette. Ik weet niet of de foto’s meer duidelijkheid bieden, maar het waren dikke plakkaten aan elkaar gekoekte aarde met gras. Ik heb 1 stukje vrij inmiddels van zooi. Denk ik. Iemand enig idee hoe dit kan? Ik heb aan de hegkant de frambozen terug gezet. Geen idee of ze het nog gaan doen... het zag er niet hoopvol uit om eerlijk te zijn. Een sloot water gegeven. Wie weet doen ze nog wat. Quote
Jane Doe Geplaatst: 19 april 2019 Geplaatst: 19 april 2019 Eieren in de machine verstop Zijn er maar een paar meer dan over de 100, de helft meer in ieder geval. Het kleinste rekje is leeg gebleven, maakt toch een paar eitjes uit broedlokaal is in de tuinkeuken, dus staat het hier wel op zijn plaats De eerste bonen in de kas geplant, ja ik weet het erg gewaagd maar we gokken het er maar op. De tomaten en paprika en meloen zullen snel volgen, na ja wat is snel eerst nog zaaien op een paar tomaten en paprika na. In Sultan zijn rijk, zijn de Barbezieux met scharrelwerkzaamheden bezig, de grazende kips Quote
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 19 april 2019 Geplaatst: 19 april 2019 Plantjes water geven. Wat is de grond al droog Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Erny Geplaatst: 20 april 2019 Auteur Geplaatst: 20 april 2019 Gras gemaaid.Urenlang afgewassen in het zonnetje, huisje is uit de winterstand dus de boel moest weer schoon voordat de familie 1e Paasdag langskomt. Dus op de campingmanier lekker buiten gaan zitten soppen. Gisteren ook nog wat zitten zaaien, peterselie, kervel, venkel, koriander, bonenkruid e.d.Geconstateerd dat het gezaaide op de tuin in volle grond al behoorlijk opkomt. Als nu die slakken maar wegblijven komt het misschien wel goed dit jaar.In de kas compost door de aarde gemengd. En helaas gezien dat de muisjes eergisternacht de net opgekomen Grauwe Erwten onweerstaanbaar vonden. Gelukkig waren ze van de LabLabboontjes afgebleven en stonden de peultjes niet in de kas. Quote
appelvrouw Geplaatst: 20 april 2019 Geplaatst: 20 april 2019 Grappig dat schoonmaken als er familie komt..ik doe dat ook vaak. Terwijl die er dan juist weer een zooitje van maken. Jammer van de muizen, vangt Zowie ze niet? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.