Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Klimcourgette

RobN

Recommended Posts

Kan een klimcourgette tegen bijv 2-3-4 kort op elkaar geplaatste oude tonkinstokken groeien, of dat je dat als een vierkantje om de plant zet?

Ik kan er eventueel nog een stuk groen gaas omheen zetten.

En in combinatie met stokbonen, is dat een optie of zal dat niet goed groeien samen op een stok of gaas?

Ik heb net in engeland wat zaden besteld o.a. de gele shooting star (10 zaden).

Mocht iemand groene klim courgette hebben, ben ik eventueel wel bereid enkele zaden te ruilen

Onkruidmanager 1.0

Ze klimmen niet echt goed volgens mij, zeker niet zo vast als een bonenplant zich vast zou grijpen. Dus zodra de planten en vruchten wat meer gaan wegen hebben ze meer steun nodig dan van dat soort gladde stokken. Ik vrees dat de hele plant naar beneden gaat zakken dan. Ik wil dit jaar bogen maken van gaaspanelen, en ze daar dan tegenop laten groeien. Dan kan je de plant nog een beetje tussen de mazen door vlechten en leunen de vruchten (en/of de steeltjes daar van) er wat op.

Zie ook dit topic: klimcourgette-long-green-trailing-t21948.html voor wat ervaringen van anderen.

Dat is inderdaad meer gaaswerk dan stokkenwerk.

Ik heb weleens een gewone courgette tussen stokken laten groeien, weliswaar geen klimmer maar zo krijg je toch een soort struikje.

Eens kijken of ik wat betongaas kan scoren.

Onkruidmanager 1.0

• 2 weeks later...
  • 1 month later...