west Geplaatst: 8 januari 2019 Geplaatst: 8 januari 2019 Ik ben Jarno en heb sinds half November 60m^2 volkstuin overgenomen in Harderwijk. Wegens ziekte van mijn voorganger was mijn stukkie volledig overwoekerd.In ruil voor het leeghalen van het stukkie land heeft zij haar gereedschapskist laten staan. Wat mij uitstekend uitkomt, aangezien ik in de traditie van het volkstuinieren eigenlijk alles voor niks bij elkaar wil beunen. Wat tot nu toe aardig lukt (heb wel wat zaden bestelt bij Vreeken).Bij het uitpuinen kwamen nog een dertigtal pastinaken naar boven, vonden we 1 eetbare courgette en een paar snijbieten waar we ook nog vier keer van hebben kunnen eten. Kip Cacciatore met pastinaakpuree en snijbiet. Verder heb ik ouwe compostbak op de kop getikt (die tzt wel echt aan vervanging toe is) en heb ik bij een bedrijf in de buurt dat aan het verhuizen is, een aantal houten en aluminium stellingdelen gebeund. Hier heb ik een verhoogde bak van geprutst (om het onkruid van het aanliggende pad buiten te houden en heb ik een kweekkasje gemaakt met hetzelfde hout en een stukje gevonden polyacrylaat.En ik heb een paadje gelegd van wat stenen die er lagen. Ik wilde graag aan een volkstuin beginnen vanwege een paar redenen; het opknappen van onze eigen tuin is mij heel goed bevallen (mijn eerste tuin). Ik kan momenteel door lichamelijke klachten niet echt meer sporten en mijn grote hobby is koken en alles wat daar mee te maken heeft. Dus ik dacht er al heel lang over na.. Komende zaterdag wordt er van de vereniging koemest gebracht, die we gezamelijk gaan "uitrijden". En dan gaan we het meemaken... Zien of ik enigszins groene vingers heb... Quote
Patrijs Geplaatst: 8 januari 2019 Geplaatst: 8 januari 2019 Volgens mij gat dat helemaal goed komen! Alle voorwaarden voor succes zijn aanwezig. Quote De moestuin van Patrijs
Erny Geplaatst: 8 januari 2019 Geplaatst: 8 januari 2019 Nou, dat stuk heb je goed schoon gekregen. Dus dat heb je in ieder geval onder de knie: onkruid verwijderen. Welkom en veel plezier met je moestuin gewenst. Quote
west Geplaatst: 8 januari 2019 Auteur Geplaatst: 8 januari 2019 Onkruid verwijderen is wel lekker therapeutisch. Quote
Charly Geplaatst: 9 januari 2019 Geplaatst: 9 januari 2019 Als je nog meer behoefte hebt aan therapie: heb velden vol! Altijd welkom. Maar ziet er inderdaad allemaal erg goed uit hoor. Quote wees bevriend met kleine dingen
Peter v/d Breevaart Geplaatst: 9 januari 2019 Geplaatst: 9 januari 2019 Zozo, dat heb je keurig netjes gemaakt ten opzichte van hoe het eerst was! Welkom hier! Quote Zaden kopen? | Bestel! bij Moestuinland.nl
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 9 januari 2019 Geplaatst: 9 januari 2019 Welkom Flink je best gedaan om de tuin weer op orde te krijgen woww Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Mellie Geplaatst: 14 januari 2019 Geplaatst: 14 januari 2019 Wow dat ziet er goed uit. Goed begin! Laat de lente maar komen. Succes met alle plannen en veel moesplezier! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.