Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Maankalender toepassingen


helena

Aanbevolen berichten

Ga paprikaatjes zaailingen verplanten..midden in het vrucht..moment

 

Was ook mijn bedoeling maar omdat ze nog geen echte blaadjes hebben, nog even gewacht.

 

Ja, ruikt heerlijk idd en een vervroegde voorjaarsschoonmaak kan geen kwaad he? Of is het een verlaat Oud en Nieuw??
. Ja soort van schoonmaak omdat zoon die nu 2 mnd. op kamer van dochter slaapt die uit huius is gegaan, dezelfde "ziekte" verschijnselen krijgt die hij nooit eerder had. Simpele manier om evt. oorzaak weg te nemen, verder zoeken doen we wanneer hij weer ziek mocht worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die maankalender is toch een tikje ingewikkelder dan dat ik dacht hoor

 

Op mijn kalender staat dat ik vandaag niets mag doen maar als ik verder zoek op internet zou het een vruchtdag moeten zijn????

 

Wilde de aubergine, peper en paprika's gaan zaaien

 

Ook lees ik ik in 'mijn' tekst en uitleg dat een je met stijgende maan prima kan zaaien en elders kom je dan weer tegen dat dit juist 'de zaadjes uit de grond trekt'

 

Dus voor de kenners, wat mag ik vandaag wel en vooral niet doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je!

 

Dat ga ik niet redden, alles bij elkaar zoeken, zaadjes uitzoeken, labeltjes maken pffff.

Anders ga ik het allemaal wel voorbereiden en dan wacht ik gewoon de volgende geschikte periode af!

Vrijdag de 17e en zaterdag de 18e pas weer met stijgende maan, klopt dat?

 

Morgen is het worteldag, ik heb Walla Walla en zilveruitjes, dus dan ga ik die proberen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Takkenbezem

Ga naar het bos en zoek ongeveer 30 berkentakken. Doe dit in de herfst of winter want dan hebben de takken geen blaadjes. Takken van een berk zijn mooi en sterk en er wordt zelfs gezegd dat ze bijzondere krachten hebben.... Laat de takken een tijdje drogen.

Zoek voor de steel naar een lange, rechte, dikke tak met zo min mogelijk zijtakken. Hij moet zo lang zijn dat je er met je kin op kunt leunen. Laat deze ook drogen, dan kun je na een tijdje de bast eraf snijden.

Als de takken droog zijn, kan het echte werk beginnen. Leg de takken op een tafel en knip ze met een snoeischaar bij, zodat ze allemaal ongeveer even lang zijn. Leg ze hierna op een stapel.

Maak met een lang stuk wilgenteen een knoopje om één van de takken. Daarna draai je de teen om alle twijgen heen. Als je de wilgenteen niet goed tussen de takken krijgt, kun je een schroevendraaier gebruiken om de teen er tussendoor te wippen. Zijn er geen wilgen bij jou in de buurt, gebruik dan touw of ijzerdraad. Zorg ervoor dat het goed strak zit!

Doe nog twee keer hetzelfde zodat de takken op drie plaatsen stevig met wilgenteen vastzitten. Knip hierna de takken gelijk.

Pak de steel en duw die tussen het bosje takken.

Sla met een rubberhamer op het einde van de steel, zodat hij tussen de takken glijdt. Soms moet je echt goed rammen, en je zult zien dat de steel steeds steviger in de bos takken gaat zitten. Blijf met de hamer slaan totdat de steel ongeveer 10 centimeter tussen de takken zit.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

maak ik zelf, gedroogd van vorig jaar. Of, beter, wanneer ze er zijn tegen die tijd vers. Las toevallig net bij het zoeken naar de champignons:

 

Recept voor reinigen van het bloed:

Veel ziekten vinden hun oorsprong in "slecht bloed", in lab te herkennen aan hoog cholesterol, hoog bezinksel enz.

Een kuur kan ook bij gezonde mensen voorjaarsmoeheid verdrijven, stimuleert de blaas en de nieren, zet alle spijsverteringsorganen aan het werk en geeft het lichaam mineralen en vitamines.

drink tijdens afnemende maan ( 9 t/m 22 mrt. ) zo mogelijk tussen 15.00 en 19.00 uur ong. 2 ltr. brandnetelthee ( 2ltr/2 overvolle el. brandnetels ) wacht 2 weken tot de volgende afnemende maan en herhaal de kuur ( 7 t/m 21 april ). Voor gezonde mensen is 2 x 14 dgn. voldoende.

Brandnetels verzamel je ook het beste tijdens afnemende maan. Bloedreinigen heeft tijdens de winter weinig tot geen nut.

Simpel hé, net zo goed als kuuroord!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou op deze tijden zo min mogelijk eten, ervoor en erna wel gewoon.

 

Ieder orgaan heeft zijn eigen biologische klok, wanneer je die respecteert, zal de kuur optimaal werken. Doe je dit wanneer het orgaan weinig actief is, heeft het minder effect.

Links de tijden van veel, rechts van weinig energie

 

 

01.oo - 03.oo uur Lever 13.oo - 15.oo uur

03.oo - 05.oo uur Longen 15.oo - 17.oo uur

05.00 - 07.oo uur Dikke darm 17.oo - 19.oo uur

07.oo - 09.oo uur Maag 19.oo - 21.oo uur

09.oo - 11.oo uur Milt en pancreas 21.oo - 23.oo uur

11.oo - 13.oo uur Hart 23.oo - 01.oo uur

13.oo - 15.oo uur Dunne darm 01.oo - 03.oo uur

15.oo - 17.oo uur Blaas 03.oo - 05.oo uur

17.oo - 19.oo uur Nieren 05.00 - 07.oo uur

19.oo - 21.oo uur Bloedsomloop 07.oo - 09.oo uur

21.oo - 23.oo uur Verwarming 09.oo - 11.oo uur

23.oo - 01.oo uur Galblaas 11.oo - 13.oo uur

 

http://www.abb-artsen.nl/abb_detail.php?id=18

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik nu volop wortelen heb, wortelsap maken. Lever gaat daar blij van worden. Lever hoort bij boogschutter. Reinigen doe je bij afnemende maan. T/m begin mei heb je nog boogschutter bij afnemende maan, daarna pas weer vanaf ong. half december. De eerste voorjaarswortelen willen gebruiken heeft voor dit doel, minder nut. As do. en vr. maar eens wat wortelsap drinken. Om dat optimaal te doen met de organenklok erbij, is dat van 1.00 - 3.00 uur 'snachts . 14 en 15 maart nog eens herhalen.

Ook belangrijk: een paar druppels olie aan wortelsap toe te voegen, de vitamine A in het sap wel oplosbaar is in vet en niet in water. Een paar druppels olie zorgen ervoor dat de caroteen gemakkelijker in het lichaam wordt opgenomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...