Jump to content

BBQ time ideetjes

geedee

Recommended Posts

Hallo allemaal,

De zon komt vast weer terug deze zomer en ik heb laatst mijn halve oogst met familie ge BBQ ed

De pruimenboom hing vol en dus gingen ontpitte pruimen (die je ook 2 dagen van te voren in sherry of een ander drankje kunt marineren) met bacon omwikkeld aan een stokje de BBQ op; was een succes en heel apart!

De groenten stokjes heel leuk gekleurd: rode paprika, geel amsterdams uitje(uit de pot van de supermarkt) komkommer, champignon, gele courgette, rood/wit gestreep bietje, groene paprika

De ijsbergslasalade ( ja ja appelvrouw dat was er eentje zonder rupsenp.... ) met framboosjes en rode ui stukjes zag er ook kleurig uit.

Hebben jullie ook nog groenten/fruit BBQ ideetjes? over een paar weken komen ze weer BBQ en

Nogal dikwijls zie je op BBQ's allerhande geprefabriceerde vleeswaren verschijnen, welke, als je ze blindelings zou proeven, moeilijk kan thuisbrengen. Allerhande vleeskroquetten, worsten en worstjes en noem maar op.

Probeer dit eens, het is eerlijker vlees èn veel lekkerder :

Vermeng gehakt met fijngesnipperde ui, rode, gele of groene paprika,bieslook of een mensel. Maak gehaktballen en druk ze enigszins plat. Lekker krokant bakken langs weerszijden. Ze smaken zoveel beter dan eender welke industriële curyworst!

In vispakketjes in alufolie kun je echt van alles kwijt (of zonder vis natuurlijk, beetje droge witte wijn olijfolie kruiden en een mix van groenten) en natuurlijk mijn favoriet op de bbq de maiskolf! Maar die moet je dan wel hebben staan natuurlijk!

Even a broken clock is right twice a day

O ja ik was de eigen geteelde uitgeholde aardappel gevuld met uitgebakken spekjes,uitjes en peterselie in alufolie BBQ en vergeten.

Ik koop nooit kant en klare BBQ vleesdingen ; maak stokjes van kipfilet, varkenshaasje, hamburgertjes van gemengd gehakt en de scherpe mini gerolde gehaktbolletjes van te voren gekookt in water en daarna in de sambal laten trekken aan een stokje geregen doen het ook altijd goed.... heb ik te veel tijd??

In vispakketjes in alufolie kun je echt van alles kwijt (of zonder vis natuurlijk, beetje droge witte wijn olijfolie kruiden en een mix van groenten) en natuurlijk mijn favoriet op de bbq de maiskolf! Maar die moet je dan wel hebben staan natuurlijk!

Die maiskolf is dat speciale of kan ik hier gewoon uit het veld een kolf van de boer "lenen"??

BBQ-pan (soort koekepan met gaatjes) kopen. Groente zoals tomaat, courgette, paprika, peultjes, ui, prei, venkelknol, koolrabi aubergine in stukken snijden (evt aangevuld met garnalen. chorizo of mosselen), marineren in wat olie met kruiden en knoflook en een tikkie citroensap. Dit bakken/grillen op heet vuur.

Gevulde ronde courgette, tomaat of champignons (vullen met kaas en kruiden)

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Mijn schoonmoeder maakt trouwens regelmatig een pan paella (zo'n echte spaanse pan) en dan de kip, gamba's mosselen en chorizo van de grill, dat is lekker joh en een keer wat anders.

Even a broken clock is right twice a day