Geplaatst: 16 februari 20197 j Lieve mensen, jullie hebben mij wellicht gemist de afgelopen maanden. Na de zomer is bij mij borstkanker vastgesteld, de mensen van de laatste MTFD weten dat wellicht nog toen had ik net de diagnose. In november heb ik een dubbele borstamputatie gehad, en vanwege andere complicerende factoren verliep het herstel brij traag. Inmiddels begin ik langzaam weer een beetje aan het gewone leven deel te nemen, ik voel me alsof ik uit mijn winterslaap ontwaak en de wereld is er zomaar nog. Zo moeten zaadjes zich voelen, denk ik. Anyway, ik ben er weer, sort of. Ik zie dat de voorbereidingen voor de MTFD al weer in volle gang zijn, uiteraard ben ook ik weer van de partij! Ik sleep waarschijnlijk nog wel 1 of 2 vriendinnen mee die door het moestuinvirus gegrepen zijn. Zin in!! * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 16 februari 20197 j Tanja dat moet een hele pittige winter geweest zijn. Dat vreselijke bericht voor jou en dan die operatie er achter aan. Pure pech dat er dan ook complicaties komen. Gelukkig te horen dat je nu aan t opknappen bent en samen met de lente weer in de bloei komt Fijn je te zien op de mtfd ik kan me voorstellen dat je nog niks mee kan nemen omdat je nog niet een t zaaien bent, maar kijk zeker op mijn lijst en kies wat je kunt gebruiken... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 16 februari 20197 j Blijft heftig nogmaals veel sterkte Nu weer lekker aan de tuin denken You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Geplaatst: 16 februari 20197 j Poeh zeg... elke x als de wonderboom een bloemetje liet vallen zonder boon te worden, moest ik aan je denken en aan je verzoek. Ik hoop dat je snel weer aansterkt en je lekker in de tuin je hoofd kunt leeg maken. Sterkte gewenst!
Geplaatst: 16 februari 20197 j Auteur Tanja dat moet een hele pittige winter geweest zijn Ja klopt, heb me serieus wel eens beter gevoeld. Nu gelukkig in de lift en woensdag een consult in Nijmegen (Radboud) wat me hopenlijk uit de impasse trekt. Herstellen van een dubbele borst amputatie blijkt lastig als je je armen onvoldoende kunt gebruiken om te rekken en oedeem en lidtekenweefsel te voorkomen. Met als gevolg dat mijn armen het nog minder doen. Ik hoop dat ze in Nijmegen een oplossing weten, misschien tijdelijk een brace. Als het maar helpt. Fijn je te zien op de mtfd ik kan me voorstellen dat je nog niks mee kan nemen omdat je nog niet een t zaaien bent, maar kijk zeker op mijn lijst en kies wat je kunt gebruiken... Dat is wederzijds (fijn je te zien) en inderdaad, de zaadjes zijn nog niet uit hun zakjes gehaald. Alles op z’n tijd, dit jaar dan maar alleen gewassen in de bakken die ter plekke gezaaid kunnen worden. Ik heb daardoor inderdaad niet veel te ruil aan te bieden maar dat is dan maar zo. Komt wel weer. Misschien kan ik nog wel wat doen, maar het zal wel klein zijn dan nog. Ik kijk graag even op je lijstje, lief aangeboden. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 16 februari 20197 j Auteur Poeh zeg... elke x als de wonderboom een bloemetje liet vallen zonder boon te worden, moest ik aan je denken en aan je verzoek. Ik hoop dat je snel weer aansterkt en je lekker in de tuin je hoofd kunt leeg maken. Sterkte gewenst!Mellie help me, welk verzoek, door alle stress en narcose doet mijn brein nog niet wat het voorheen deed. Ik hebgeen idee over welk verzoek je het hebt * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 16 februari 20197 j Auteur Blijft heftig nogmaals veel sterkte Nu weer lekker aan de tuin denkenDankjewel en ja ga ik zeker doen * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 17 februari 20197 j Poeh zeg... elke x als de wonderboom een bloemetje liet vallen zonder boon te worden, moest ik aan je denken en aan je verzoek. Ik hoop dat je snel weer aansterkt en je lekker in de tuin je hoofd kunt leeg maken. Sterkte gewenst!Mellie help me, welk verzoek, door alle stress en narcose doet mijn brein nog niet wat het voorheen deed. Ik hebgeen idee over welk verzoek je het hebt Je was op zoek naar bonen van de wonderboom omdat die blijkbaar genezende eigenschappen hebben voor bepaalde kankersoorten. Maar rustig aan zou ik zeggen, dat hoofd komt er wel weer!
Geplaatst: 17 februari 20197 j Heftig, Tanja. Ik hoop dat het vanaf nu bergopwaarts gaat! Sterkte daarbij!
Geplaatst: 17 februari 20197 j Auteur Oh, de moringa plant! Of eigenlijk boom inderdaad, maar dat wordt ie hier bij mij in huis zeker niet Die heb ik gevonden (gekocht), en ik heb ook zaadjes/erwten/bonen gekocht dus ga die (ook) proberen te zaaien. Dat schijnt heel moeilijk te zijn maar we zien wel. Maar plant heb ik wel! Wat ik ook heb, is bijna een pond gemalen moringapoeder (van het blad), voor mij meegenomen door een lief vriendinnetje die de Filipijnen bezocht. Dat is fijn want dan kan mijn plant even aankomen zonder dat ik hem direct kaal pluk. De zaden eet ik heel gedoseerd, ze ontgiften en binden toxische stoffen, En tot slot kreeg ik van de verkoper een mini flesje moringa-olie om te proberen, en dat blijkt mijn littekens enorm te verzachten. Ik ga binnenkort, zodra hij weer verkoopt (vanaf april) een grote fles aanschaffen! Het is écht een wonderboom dus, maar ik was die naam al weer helemaal vergeten. 17 februari 20197 j aangepast door Gast * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 17 februari 20197 j Auteur jootje dankjewel, dat hoop ik ook! * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 17 februari 20197 j De boom met de meest heilzame eigenschappen ter wereld van alle planten. Met recht een wonderboom dus! Ik vind de blaadjes heel lekker smaken. Vier keer zoveel vitamine A als wortelen,Vier keer zoveel calcium als melk,Drie keer de hoeveelheid kalium als bananen. Dus mooi meegenomen dat het ook nog eens een smakelijke plant is. Fijn dat je een voorraadje hebt.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.