Ga naar inhoud

Courgette, pompoen of wat...???

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Spaghettipompoenen zijn meer gelig inderdaad. Misschien is het een kruising? Of trekt de kleur nog bij.

Was het gekocht zaad Willy?

Geplaatst:
Spaghettipompoenen zijn meer gelig inderdaad. Misschien is het een kruising? Of trekt de kleur nog bij.

Was het gekocht zaad Willy?

Die van aalterse willy waren eigen zaai, mijn spaghetti's ook. Allemaal gekregen zaad/planten... Nuja als ze eerst groen zijn en dan verkleuren is het in orde

Geplaatst:

Was wel degelijk zaad van eigen kweek; Er stonden nochtans geen andere pompoenen in de buurt, wel meloenen en komkommer in de kas.

Misschien is er nu wel een nieuw ras ontstaan, de pommelkom

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Geertlaurent, al geproefd met het verlossende woord?

Zelf wil ik ook een mysterie aandragen:

2014-07-22-1353561406551176.002014-07-22-1386521406551181.00

Gekregen als geel (langwerpig) courgetteplantje. Kan dit kruisen met iets oneetbaars? Zo niet dan wordt hij een dezer dagen geslacht

Home is where the harvest is.

Geplaatst:

Ze beginnen steeds mder geel/oranje te worden, dat komt dus wel goed denk ik. Maar normaal moeten ze creme/ivoorkleur zijn, dus mogelijk toch mijn planten en die van Willy door elkaar gehaald

Proeven kan nog niet bij die van mij wegens nog niet rijp en steel is nog niet bruin.

Die van u ziet er uit als een punt paprika van enorme omvang geen idee watdat kan zijn, Als ze niet gekruist hebben dit jaar heb je een nieuw ras te pakken ofwel waren ze nog niet voldoende volgroeid tot hun langwerpige vorm.

Daar wil ik wel wat zaden van ...

Geplaatst:

Hihi, helemaal verlezen dat die foto recent is, geertlaurent! Nog ff geduld dus, ik zal duimen voor een cremekleurtje

Die courgettezaden gaan goedkomen denk ik! Qua kruisen, zou het een gele met een pattison kunnen zijn ofzo? Verder dan dat reikt mijn fantasie niet, weet verder ook niets over siervruchten dus vandaar mijn vraag.

Geplaatst:

Die gele lijkt op een Table Gold Courgette. Zijn als het goed is wat langer bewaarbaar.

En helaas wist tuinvriendin ook niet het verschil tussen de Ronde de Nice bolcourgette en mn enige Naaktzadige pompoen dus die heeft ze per ongeluk geplukt... Nu maar hopen dat er nog een exemplaar gaat groeien.

Geplaatst:

Jaaa Table Gold!!! Zal morgen even een fotootje maken waar die ribbels wat beter uitkomen, hij lijkt er inderdaad sprekend op.

Kreeg hem zelf niet gegoogled, dus dank voor de hulp!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...