Jouf Geplaatst: 24 september 2010 Share Geplaatst: 24 september 2010 Als tip kreeg ik dat ik nu nog veldsla kan zaaien ... heel veel keus Wie kan mij vertellen welke ik het beste kan nemen?Groetjes,Joke Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DVL Geplaatst: 24 september 2010 Share Geplaatst: 24 september 2010 Moeilijk,Er zijn twee soorten: de langbladige types en het rondbladige, groene type (roosjes). Beide zijn goed te gebruiken, maar het groene type (de roosjes) zijn het meest winterhard en beter geschikt voor de openluchtteelt. De langbladige veldsla is bleker en malser, en produceert meer en langer blad, kortom meer productie. Bron: www.plantaardig.com In principe kunnen beide soorten prima de vrieskou overleven en maakt het dus niet zoveel uit welke soort je neemt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jouf Geplaatst: 24 september 2010 Auteur Share Geplaatst: 24 september 2010 Dank je wel voor je reactie,misschien probeer ik een lang en een rond soort ... kijken wat het beste gaat en wat het lekkerste is ... er staat toch nog niets in m'n tuintje dus ruimte zat Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorg Geplaatst: 24 september 2010 Share Geplaatst: 24 september 2010 Ik zal morgen als ik op de tuin is kijken welke soort ik zaai. Die heeft in de volle grond de strenge winter van vorig jaar overleeft! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorg Geplaatst: 26 september 2010 Share Geplaatst: 26 september 2010 De soort die ik zaai is Fiesta. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jouf Geplaatst: 26 september 2010 Auteur Share Geplaatst: 26 september 2010 Dank je wel, ik ga ernaar op zoek Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 26 september 2010 Share Geplaatst: 26 september 2010 Wat een vrolijke naam voor zo'n ouderwets hollands slaatje Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jouf Geplaatst: 26 september 2010 Auteur Share Geplaatst: 26 september 2010 feestje in de tuin ... feestje op je bord Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jos Geplaatst: 26 september 2010 Share Geplaatst: 26 september 2010 Verleden week heb ik veldsla gezaaid de grote hollandse Baval(elite) en de gewone noord hollandse, beide varianten om te zien of de kwaliteitsverschillen in de praktijk waar blijken.Verleden jaar is er niets van gekomen mijn ervaring is dat de veldsla de winter redelijk doorstaat onder de sneeuw maar bij hevige vorst zonder sneeuw legt hij toch het loodje.Verder is veldsla natuurlijk een van de weinige groenten die in de winter en het vroege voorjaar voor vitamientjes kunnen zorgen.Het nostalgies aspect speelt natuurlijk ook een belangrijke rol bij de keuze voor veldsla. Het doet me denken aan mijn jeugd. Wij waren gek op veldsla met een beetje mayo en gesnipperde uitjes bij de frites.Laten we hopen dat het dit jaar een beetje lukt.gr. Jos Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jouf Geplaatst: 27 september 2010 Auteur Share Geplaatst: 27 september 2010 Succes, ik ben benieuwd naar het resultaat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.