Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Net na het eten nog even op strooptocht geweest voor bramen- 800 gram gevonden. Onderweg kwam ik deze gele balletjes tegen. Een open gesneden, ruikt een beetje naar pruim, zit ook een pit in, maar ze zijn kleiner, nog een slag kleiner dan een pingpongballetje. Ze zaten in een vrij hoge boom. Er lagen er al veel op de grond, in goede conditie. Als het nou wat lekkers is.....ga ik nog even terug morgen om een berg te rapen! Ik durf niet te proeven.......)) Iemand een idee? 601_2e3bb81ca73007c782d6c533573771ab.jpg

Geplaatst: (aangepast)

Die hangen hier bij de overburen ook in de boom langs de straat; is volgens mij een oud ras en inderdaad een soort pruimpje. Ik heb die al eens gegeten en ik leef nog

Het is een hoogstam boom. Als ik eraan denk, maak ik er foto's van morgen en als ik buurman zie zal ik het hem eens vragen wat het is. (Die komt toch meteen aanlopen als hij mij met het fototoestel aan zijn boom ziet hangen )

Ik heb ff ge googled en die wat bij buurman staan zijn de zgn MIRABEL pruimen en hij heeft dan de versie "mirabel de nancy". Kijk maar eens of die vruchten van jou erop lijken.

aangepast door Gast
Geplaatst:

Zou gaaf zijn om te weten wat het is, ook of ze te eten, en dus lekker zijn! Hier stond de boom gewoon in de polder langs de spoorlijn.....

Geplaatst:

Het zou goed mirabelle pruimpjes kunnen zijn deze zijn vrij zoet van smaak, kun je heel veel dingen mee

maken, jam, gelei, siroop, brandewijn enzv.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Heb ook even gekeken met google...en inderdaad het zijn mirabelle pruimpjes! wat leuk! bedankt voor het helpen vinden. Jullie snappen nu zeker wel wat deze dame van de week gaat doen he? ))))))

Heb er net ook een geproefd....ja...echt een pruimpje!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...