Nedlets Posted April 14, 2019 Share Posted April 14, 2019 Iemand ervaringen met een enttang? Ziet er erg handig uit, juiste diameter hout en de tang knipt een perfect passende snede. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yuras Posted April 14, 2019 Share Posted April 14, 2019 Jaar of 3 geleden gekocht... 3 verschillende modellen... Allemaal nu liggen op zolder - met mes is veel beter... Wel, mogelijk met duurdere modellen (vanaf 100 Euro) is iets beter, maar het is bij liefhebbers bijna nooit goede match van onderstam en enthout. Dus, gewoon met het mes blijven oefenen ... Tot recent gebruikte ik Stanley mes, nu bij Bever ceramische mes gekocht, 7.50... Ben wel blij mee... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted April 15, 2019 Share Posted April 15, 2019 Die werken alleen als enthout en onderstam vrij dik zijn en ongeveer even dik.Ook mag het hout weer niet te hard zijn en te dik, anders gaat het ook niet.Schoonmaken (echt nodig ivm ziekten e.d.) is vrij moeilijk. Kortom: voor fruitbomen e.d. in 90% van de entingen ongeschikt of niet erg handig. Even oefenen met een mes heb je meer aan, zoals Yuras ook al zegt. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts