Essie28 Posted July 31, 2011 Share Posted July 31, 2011 kan ik worteltjes en slastambonen(of was het nou stamslabonen?) gewoon schoonmaken en invriezen of kan ik ze beter eerst een paar minuten koken en dan invriezen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 2, 2011 Share Posted August 2, 2011 Essie dat is een vraag die ik mezelf ook regelmatig stel. ik heb het dan over wortelen. Ik heb geleerd: alles blancheren, want de enzymen die de rijping van de groente bevorderen blijven actief bij - 20 en dus vergaat je groente langzamerhand toch ( wordt minder lekker na een tijdje)..met blancheren hou je dat tegen want dood je de enzymen. Toevallig kreeg ik vandaag van mijn buurvrouw een emmer parijse wortels ( kleine wortels die mega waren uitgegroeid) en zij vertelde dat ze ze altijd! rauw invriest, geen enkel probleem de hele winter niet..dus dat heb ik ook gedaan, in stukjes hup de vriezer in. De stamslabonen is een ander verhaal..ingevroren zijn ze meestal toch "kartonnig" van smaak naderhand. Hier worden ze gewekt..ik doe geen van beiden en eet ze gewoon maar allemaal op.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
freggel Posted August 2, 2011 Share Posted August 2, 2011 Vorig jaar heb ik de wortels geblancheerd en toen ingevroren. Ze waren zo vies dat ik alles heb kunnen weggooien. Een kennis van me raadde aan om ze rauw in te vriezen, dus dat ga ik dit jaar ook doen. Quote blog/freggel/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ludo Posted August 2, 2011 Share Posted August 2, 2011 Worteltjes fijn snijden (voor worteltjes met erwtjes) of groffer (voor de wokpan) in een sterke plastiek zak in de vriezer. Dit doen wij al jaren! Voor gebruik kunnen de stukjes wortel losgeklopt worden zodanig dat je gemakkelijk een hoeveelheid eruit kan schudden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts