Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Wat mooi @Frans, zo groot al. Ik heb twee zaadjes uit de BZD van dit jaar. Als ik zie hoe snel het kan gaan (was ze eigenlijk vergeten), dan ga ik ze deze week zaaien. 

Geplaatst:
@Mellie ik heb je bericht even verplaatst naar dit topic. 

Dank je Jorieke. Ik had nl lang gezocht en wist dat hij er was, maat kon het echt niet vinden…
Misschien moet ik toch eens over op de webversie ıpv Tapatalk te gebruiken.

Plant stond in de volle grond en in 2018 gekocht. Al die tijd op dezelfde plek gestaan. Vind het heel erg balen. Niet dat ik wat met de peper doe, maar vond het toch een geinig ding. Vooral de mega doorns vond ik wel wat hebben.
Geplaatst:
49 minuten geleden, Dahli zei:

ga ik ze deze week zaaien. 

Ik weet dat Frans, Henk en ik alle drie van hetzelfde zaad hebben gezaaid en alleen Frans had succes. Hij heeft de zaden dacht ik een koude behandeling gegeven.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ja, mijn vorige zaai is mislukt.

Twee maanden geleden opnieuw gezaaid, met vers zaad. Eerst een week of zes bij kamertemperatuur, nu staan ze alweer twee weken in in de koelkast. Over 3 weken weer een week of vijf bij kamertemp. En daarna weer een tijdje in de koelkast 

Daarnaast ga ik in oktober de luie manier doen: zaaien (veel) in een bloembak, buiten, onder een afdak. Daarna gewoon afwachten tot maart / april ...

Geplaatst:

Dat zaad wat jij heb Dahli is denk ik uit 23. Ik heb nog van 24 als je het wilt proberen.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
1 uur geleden, appelvrouw zei:

Dat zaad wat jij heb Dahli is denk ik uit 23. Ik heb nog van 24 als je het wilt proberen.

Dank je wel voor het aanbod! Maar ik heb net even gekeken en de zaadjes die ik uit de BZD heb, zijn ook van 2024 van @Arja. Tenminste, dat heb ik er op geschreven 😃

Als ik @henkg zo lees, dan ga ik voor de luie methode. Dat op en neer de ijskast in, dat gaat hier ongetwijfeld mis. Dat ga ik vergeten omdat het steeds verder achterin verdwijnt.

Ik heb het voor begin oktober op de kalender geschreven. 

Geplaatst:

Ik heb wat zaden van vorig jaar a la luie methode van @dahli in een bakje gegooid… hopelijk doet het wat. Was toch meer aan gehecht aan die duivelse doornen dan ik dacht [emoji849]

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic