Project Posted May 24, 2019 Share Posted May 24, 2019 Dat spotgoedkope lidl kastje (1,4x2,0x1,4) die Max twee jaar mee gaat is nu nog te koop bij ons in de buurt, ergens is het wel leuk maar weet dan niet wat ik ermee moet. Ik zou een perfecte plek hebben en kan eventueel bij slecht weer mijn citroenboompje er in zetten of eventueel de paprika's en pepers er in laten staan groeien. Ik heb dan drie paprika soorten en 1 peper soort dit jaar tot nu toe. Maar wat zet ik dan verder nog in een kastje neer...... Tomaten krijgen een eigen afdakje en de komkommer heb ik nog niet een perfecte oplossing voor. Iemand een idee wat je er nu nog mee kunt? BVD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Project Posted May 24, 2019 Author Share Posted May 24, 2019 https://www.tuinkassenwinkel.nl/info-over-kweken/teeltmogelijkheden-in-de-kas.html Juist ja...... met de juiste zoekopdracht in google kreeg ik nu wel een redelijk overzicht, ik begrijp alleen weinig van peper/paprika nu zaaien omdat ik in de veronderstelling ben dat dit veel te laat is. Dan komt bij mij direct de vraag op of de rest wel klopt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomP Posted May 25, 2019 Share Posted May 25, 2019 Hey Project, komkommer heb je buiten- en binnen soorten van ...Een binnenkomkommer heeft meer warmte behoefte en kan dus ook in je kas of zelfs eventueel onder je afdakje als dat goed beschut staat. Paprika en pepers zaaien is idd wat laat op het seizoen nu maar ze spreken in de link die je bijvoegde over kweken van ...(dus plantjes) in de kasHet zaaien slaat enkel op de laatste zin zoals oa de freesia's ea Wat je wel nu nog kan zaaien (maar geen week meer wachten) en in je kas thuis hoort zijn bvb Charentais of Galia's. Deze meloenen zijn relatief klein en ze rijpen, mits de zomer wat meevalt, nog af tegen eind september/midden oktober. Verder bvb nog aubergine plantjes Succes alvast met je aanwinst! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Project Posted May 26, 2019 Author Share Posted May 26, 2019 Hoi Tom, Bedankt voor je reactie, ik heb het kasje nog niet aangeschaft en ook maar besloten om dat niet meer te doen dit jaar. Voor die paar meloenen heeft het geen zin om te doen en op zich lukken de tomaten en pepers tot nu toe elke keer nog in de openlucht (vaak deels beschut met afkapping). En de komkommer kan onder een afdak van het balkon komen te staan waar ook voldoende zon is. Afijn, alsnog bedankt voor het advies. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts